Loading ..
آبشار آهکی اسکلیم سوادکوه


آبشار آهکی اسکلیم سوادکوه

شهرستان سوادکوه شمالی با مرکزیت شیرگاه ، از شهرهای استان مازندران است که از بخش‌های نارنجستان و مرکزی تشکیل شده است. دهستان لفور با جاذبه‌های طبیعی و گردشگری متعدد از مقاصد گردشگری سوادکوه شمالی به شمار می‌رود که به‌دلیل نزدیکی به تهران مکانی مناسب برای برگزاری تورهای یک روزه‌ طبیعت‌گردی است. از جاذبه‌های این منطقه جنگل‌های لفور ، دریاچه و سد البرز یا سد لفور و آبشار اسکلیم رود است. لفور به‌دلیل داشتن‌ آبشارهای متعدد به سرزمین آبشارها معروف شده است؛ چنانچه ۸۴ آبشار که از زیباترین آبشارهای مازندران و ایران محسوب می‌شوند در لفور جای دارند. در ادامه با آبشار اسکلیم آشنا می‌شوید.

در میان جنگل‌های چندین میلیون ساله‌ لفور ، زیبایی خفته و شگفت‌انگیز چشم‌انتظار شما است؛ این زیبایی، آبشار آهکی و حیرت‌انگیز اسکلیم یا گالش کلا است که در دامنه‌ تپه‌ای جنگلی و سرسبز از کوه‌های هیرکان افسانه‌ای قرار دارد و برای رسیدن به آن باید یک کیلومتر جنگل‌پیمایی کنید. این آبشار به سبب آهکی بودن و به‌خاطر داشتن املاح آهکی، خواص درمانی فراوانی دارد. آبشار اسکلیم با توجه به محل قرارگیری و مشخصه‌های زیبایی‌شناسی، از سایر آبشارها متمایز شده و به عروس آبشارهای سوادکوه شهرت یافته است و از زیباترین آبشارهای منطقه لفور نیز به شمار می‌رود. اسکلیم تماشایی، ۳۲ متر ارتفاع دارد که به‌صورت پلکانی و طبقه‌ای است. این آبشار در مسیر یک کیلومتری خود تا رسیدن به رودخانه اصلی اسکلیم رود، آبشارها و حوضچه‌های کوچک و زیبایی را به‌وجود آورده است.

آمدن فصل بهار، آغاز سفر به دل طبیعت و تماشایی زیبایی‌ها آن است. گرمای فصل تابستان نیز آدمی را به سفر و رفتن به جاهای خوش آب‌وهوا وسوسه می‌کند؛ پس چه جایی بهتر از جنگل انبوه لفور و سپری کردن لحظاتی خنک در جوار آبشاری رویایی و شنیدن صدای دلکش آب و صخره است. کجارو پیشنهاد می‌دهد این فصل‌ها را برای دیدن منطقه‌ بی‌نظیر لفور و آبشار شگفت‌انگیز اسکلیم انتخاب کنید.

سد خاکی لفور که ابتدا سد پاشاکلا نام داشت، به نام‌های سد البرز و صالحی مازندرانی نیز شناخته می‌شود. ارتفاع این سد ۷۲ متر است که در محل تلاقی سه رودخانه‌ی کارسنگ رود، آذررود و اسکلیم رود احداث شده است. این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته‌ی رسی است و مخزنی به حجم ۱۵۰ میلیون متر مکعب دارد و آب زمین‌های کشاورزی شهرستان‌های بابل، بابلسر، قائم‌شهر و جویبار را تأمین می‌کند. دریاچه سد لفور که از مهم‌ترین دیدنی های استان مازندران در این منطقه به شمار می‌رود، به‌دلیل قرار گرفتن در نزدیکی جنگل لفور و داشتن چشم‌انداز بی‌نظیر به‌همراه آب وهوای مناسب مسافران و گردشگران زیادی را پذیرا می‌شود.


بهشت در ذهن شما چطور است؟ لحظه ای چشمتان را ببندید و به آن فکر کنید. ما هم قصد داریم تا شما را به یک بهشت زمینی ببریم تا از زیبایی های آن لذت ببرید. نام این بهشت زمینی آبشار اسکلیم در جنگل های هیرکانی سواد کوه ، منطقه لفور است.

آبشار اسکلیم ، سد لفور ، سواد کوه مازندران ، سد لفور مازندران ، آبشار اسکلیم سوادکوه ، سوادکوه مازندران ، آبشار آهکی اسکلیم

امتیاز خوانندگان به وبلاگ آبشار آهکی اسکلیم سوادکوه
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ آبشار آهکی اسکلیم سوادکوه

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ