Loading ..
تنگه شيرز لرستان


تنگه شيرز لرستان

اگر از تماشای جاذبه‌های طبیعی بکر و با عظمت طبیعی لذت می‌برید ، بدون شک ساختار صخره‌های تنگه شیرز برای شما بسیار جذاب خواهد بود. این منطقه در دل رشته کوه زاگرس ، قدمتی چند میلیون ساله دارد و نمونه‌های طبیعی شبیه به این تنگه در معدود نقاط جهان دیده می‌شود. فرسایش طبیعی زمین در طول میلیون‌ها سال شکل ظاهری این صخره‌ ها را به‌شکل امروزی درآورده است و به همین دلیل ، از تنگه شیرز و نواحی شبیه به آن در جهان به‌عنوان قدیمی‌ترین موزه‌های طبیعی زمین یاد می‌کنند.

زمانی که وارد استان لرستان می‌شوید ، در مسیر اتصال سه استان ایلام ، کرمانشاه و لرستان قرار می‌گیرید و از شهرستان کوهدشت ، بخش زردلان و منطقه اولادقباد به سمت قلب زاگرس حرکت کنید، می‌توانید دره شیرز لرستان را ببینید . هیچ کس از شگفتی‌های این دره نگذشته ، تا حدی که آن را به خاطر طبیعت خارق‌العاده‌اش در فهرست آثار ملی به ثبت رساندند. جالب اینجاست که یونسکو هم از این دره غافل نشده و نامش را در سراسر دنیا به درخشش درآورده است.

تنگه شیرز از برجسته‌ترین جاذبه‌های طبیعی با ساختار صخره‌های لایه‌ای در ایران و سراسر جهان به شمار می‌رود که در طول سالیان طولانی به‌شکل کنونی در آمده است و از عمر این ژئوپارک طبیعی بیش از چند میلیون سال می‌گذرد. این دره از زیباترین مناطق طبیعی در رشته کوه زاگرس است که توجه گردشگران و طبیعت دوستان را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند.

تنگه شیرز جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را با هم دارد. مسیر این تنگه را دالان‌های تودرتو پوشانده‌اند که با عبور از آن‌ها به مناظر طبیعی زیبایی خواهید رسید . آبشار شیرز از زیباترین بخش‌های این تنگه به شمار می‌رود که میان صخر‌ه‌های پیچ در پیچ خودنمایی می‌کند . این آبشار در جوار دیواره‌های رسوبی لایه لایه دره شیرز منظره‌ای زیبا به وجود آورده است. در طول این تنگه آبشارهای کوچک دیگری نیز قرار دارند. آبشار بزرگ شیرز را با نام «آبشار پرندگان» نیز می‌شناسند. دلیل این نامگذاری ، قرارگیری پرندگان کوچک در سوراخ‌ها و منافذ اطراف این آبشار در دیواره‌ها هستند.


تنگه یا دره شیرز از جاهای دیدنی غرب ایران در مرز بین استان‌های ایلام و لرستان است که طبیعتی منحصر به‌ فرد و زیبا دارد. بهترین مسیر دسترسی به این تنگه تماشایی از شهرستان کوهدشت در لرستان است و به همین دلیل ، تنگه شیرز را از زیباترین جاهای دیدنی لرستان می‌دانند.

تنگه شیرز ، دره شیرز ، تنگه شیرز لرستان ، دره شیرز لرستان ، شیرز لرستان ، دره های طبیعی ، لرستان

امتیاز خوانندگان به وبلاگ تنگه شيرز لرستان
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ تنگه شيرز لرستان

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ