Loading ..
آب گرم قینرجه


آب گرم قینرجه

در ارتفاعات ۱۲۴۰ متری کوه سبلان و در فاصله ۱۲ کیلومتری مشکین شهر ، چشمه آبگرمی با نام قینرجه وجود دارد. 

آب گرم قینرجه از مشخصه‌های منحصربه فرد بسیاری برخوردار است که آن را در ایران و حتی جهان ، تبدیل به مکانی بی‌نظیر و خاص کرده‌اند. این چشمه آبگرم دارای عناصر معدنی بسیاری با خواص درمانی به‌ ویژه گوگرد است و همین مسئله آن را تبدیل به مکانی برای درمان لنفاتیسم ، راشیتیسم و روماتیسم‌های مزمن و بیماری‌های تنفسی کرده است. گفته می‌شود خوردن آب چشمه قینرجه ، صفرا آور و زیادکننده ترشحات معده است و به همین خاطر ، مسکنی قوی برای درد و درمانی برای تورم به حساب می‌آید.

جالب است بدانید که یک تخم‌مرغ در مدت ۳ دقیقه در آب گرم سرچشمه قینرجه به‌طور کامل می‌پزد. برای جلوگیری از خطر سوختگی در آب جوشان ، یک شبکه فلزی روی سرچشمه تعبیه شده است.

این چشمه آب گرم در منطقه ای بکر و زیبا واقع شده و این ویژگی سبب شده تا به مخاطبان آن در حد بسیاری اضافه شود.

چشمه آبگرم قینرجه دارای سه دهنه بوده و حجم آب خروجی از آن چیزی حدود ۹ لیتر بر ثانیه است. 

منظره زیبا محیط اطراف چشمه و خواص منحصر به فرد درمانی آب آن ، این منطقه را به یکی از بهترین چشمه های آبگرم منطقه و ایران بدل ساخته و همه روزه و در تمام طول سال مسافران و گردشگران بسیاری برای بهره مندی از آن به این منطقه سفر می کنند.


استان اردبیل علاوه بر چشم‌اندازهای طبیعی تماشایی و جاذبه‌های تاریخی متعدد ، به داشتن چشمه‌های آبگرم در ایران شهرت دارد و هر سال میزبان هزاران گردشگر ایرانی و خارجی است که برای بهره‌ مند شدن از خواص درمانی این چشمه‌های آبگرم طبیعی به این منطقه سفر می‌کنند.

آب گرم قینرجه ، آبگرم قینرجه ، آب گرم مشکین شهر ، آب گرم قینرجه مشکین شهر ، مشکین شهر ، آبگرم مشکین شهر ، آبگرم مشگین شهر ، مشگین شهر

امتیاز خوانندگان به وبلاگ آب گرم قینرجه
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ آب گرم قینرجه

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ