Loading ..
دریاچه کومله لنگرود


دریاچه کومله لنگرود

دریاچه کومله یا استخر طبیعی کومله در جنوب روستای کومله واقع در چهار کیلومتری جنوب شرقی شهرستان لنگرود در استان گیلان قرار گرفته است. این دریاچه ، سه آبگیر جداگانه را شامل خواهد شد که طول بزرگترین آبگیر در حدود یک کیلومتر و عرض آن چهارصد متر است.  فاصله دریاچه تا سواحل دریای خزر و ساحل زیبای چمخاله در حدود ده کیلومتر و تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرش کوه در حدود یک کیلومتر است. در نزدیکی دریاچه امکانات تفریحی از قبیل قایق سواری و رستوران برای رفاه گردشگران تعبیه گردیده است.

در اطراف دریاچه ، شالیزارهای کاشت برنج و مزارع چای بوفور قابل مشاهده است، همچنین این دریاچه میزبان خیلی از پرندگان کنار آبزی استان گیلان است که عموما برای گذراندن زمستان به این منطقه مهاجرت میکنند. با عبور از شهرستان لنگرود و با نگاه به آسمان ، تعدادی اگرت کوچک و پرستوی دریایی به چشم می خورد که از سمت دریا و مناطقی مثل چمخاله و تالاب امیر آباد به سوی جنوب لنگرود یعنی قسمت کومله در حال پروازند.

استان گیلان با مناطق زیبا و طبیعت بکری که دارد بسیار مورد توجه گردشگران است. شهرهای زیبایی مثل کومله موجب شده اند تا گیلان به یک استان مهم توریستی تبدیل شود.  دریاچه کومله گیلان از 3 آبگیر مجزا تشکیل شده که طول بزرگ‌ترین آن 1 کیلومتر و عرض آن حدود 400 متر تخمین زده شده است. این دریاچه در زمستان‌ها بخش‌هایی از آن یخ می‌زند و با نشستن برف در کنار آن منظره‌ای زیبا خلق می‌شود که دل کندن از آن سخت است. به شما توصیه می‌کنیم که فصل بهار را برای سفر به دریاچه کومله انتخاب کنید و ضمن لذت بردن از آب و هوای آن از تماشای زیبایی‌های اطراف نیز لذت ببرید. 


کومله شهری زیبا در 5 کیلومتری شهرستان لنگرود می باشد. کومله شهری توریستی در نزدیکی چمخاله می باشد و مناظر بکر بسیاری را در خود جای داده است. رودخانه های زیبا ، محلات مختلف ، طبیعت سرسبز و جنگل های بی مثلش زبان زد همگان است. این شهر دریاچه زیبایی را در خود جای داده که به دریاچه کومله شهرت دارد. این دریاچه تا دریای خزر 10 کیلومتر تا ارتفاعات شمالی البرز و کوه پرشکوه در حدود 1 کیلومتر فاصله دارد.


امتیاز خوانندگان به وبلاگ دریاچه کومله لنگرود
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دریاچه کومله لنگرود

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ