Loading ..
دریاچه حلیمه جان گیلان


دریاچه حلیمه جان گیلان

زمانی که باد می‌وزد ، کم‌کم جلبک‌ها کنار می‌روند و دریاچه مانند عروسی که تورش را کنار می‌زند ، چهره‌اش را آشکار می‌کند. شاید به همین دلیل نام عروس را برای این دریاچه انتخاب کرده‌اند. درختان انبوه و درهم‌تنیده و انعکاس تصویر آن‌ها در دریاچه ، زیبایی آن را دوچندان کرده است. اگر کمی خوش‌شانس باشید ، می‌توانید لاک‌پشت‌های این دریاچه و گاومیش‌هایی را که در حال سیراب کردن خود هستند نیز ببینید. در نزدیکی این دریاچه جنگل زیبایی هم به نام جنگل حلیمه جان قرار دارد. شالیزارهای برنج نیز یکی دیگر از زیبایی‌های اطراف این دریاچه هستند. بافت و معماری سنتی خانه‌های حلیمه‌جان نیز از جذابیت‌های این روستا به شمار می‌روند و مردم آن نیز به گرمی از گردشگران استقبال می‌کنند. رود خروشان سپیدرود هم از کنار این روستا عبور می‌کند.

هوای اطراف دریاچه در فصل تابستان گرم و شرجی می‌شود ؛ بنابراین بهترین زمان بازدید از دریاچه حلیمه جان ماه‌های فروردین ، اردیبهشت و مهر است. از آنجایی که این دریاچه فصلی است و هیچ رودی آب آن را تأمین نمی‌کند بهتر است در فصول پر بارش از آن بازدید کنید.


دریاچه‌ی حلیمه جان که به دریاچه عروس نیز معروف است در روستای حلیمه ‌جان در ۳۰ کیلومتری شمال شرق رودبار و ۱۲ کیلومتری شهر توتکابن قرار دارد و یکی از دریاچه‌های بسیار زیبای استان گیلان محسوب می‌شود. گاهی اوقات فرشی از جلبک‌های سبز بیشتر نقاط دریاچه را می‌پوشاند (این اتفاق معمولاً زمانی که هوا آرام است و باد نمی‌وزد ، رخ می‌دهد) و سطح دریاچه دو رنگ می‌شود که باعث می‌شود زیبایی خاصی پیدا کند.


امتیاز خوانندگان به وبلاگ دریاچه حلیمه جان گیلان
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دریاچه حلیمه جان گیلان

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ