Loading ..
بزرگسال
102,880,000 تومان
سینگل
-
کودک با تخت
-
کودک بدون تخت
-

تور پوکت تایلند موجود

بازدید از تایلند زیبا - 9 روز پوکت

اقامت: هتل آماری پوکت ( هتل چهار ستاره )

بازدید از پوکت
حرکت از تهران ، تهران فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)

ماهان
هواپیمایی ماهان

حرکت 1403/1/20 -
برگشت 1403/1/28 -
این تور در تاریخ مورد نظر شما قابل اجرا می باشد.

خدمات تور پوکت تایلند


ترانسفر فرودگاهی (استقبال و بدرقه)
بیمه مسافرتی
ویزای توریستی
راهنمای فارسی زبان همراه تور
7 وعده صبحانه

تور پوکت تایلند ، 8 روز پوکت ، هتل آماری پوکت ، سفر گروهی 8 روزه ( 8 روز و 7 شب ) هوایی

شرایط و مقررات مهم

برنامه های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی قابل جابجایی است.
لطفا با دقت کامل برنامه سفر ، خدمات تور و اطلاعات تکمیلی را مطالعه نموده و در مورد هرگونه ابهام از دفتر مشاوران سفر اطلاعات لازم را دریافت نمائید.
جهت راحتی خود و همسفران با کوله یا چمدان مسافرتی حداکثر ۲۰ کیلوگرمی مسافرت نمائید.
با نزدیک شدن به تاریخ حرکت ، امکان افزایش قیمت بلیط توسط شرکت هواپیمایی وجود دارد ، لذا پیشنهاد می کنیم در صورت قطعی بودن سفر خود ، هرچه سریع تر نسبت به تهیه بلیط اقدام نمایید ، تهیه بلیط را می توانید به همکاران مشاوران سفر بسپارید و یا شخصاً نسبت به تهیه بلیط اقدام فرمایید.
هتل های این تور طبق جدول فوق رزرو شده اند ، اما در صورت هرگونه تغییر ناخواسته در هتل ها ، هتل دیگری با کلاس برابر یا بالاتر نسبت به هتل قبلی رزرو خواهد شد.
پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده همسفران است.
تخت سوم در هتل های رزرو شده از نوع سفری یا کاناپه تاشو بوده که موقتاً در اتاق دو تخته گذاشته می شود.
صرفا گشتهای اعلام شده بر عهده مشاوران سفر می باشد و بازدید از مابقی جاذبه های پیشنهادی سفر با مسافران است.
در صورت انصراف از شرکت نمودن در سفر ، جریمه کنسلی طبق شرایط مندرج در قرارداد مکتوب بین همسفران و مشاوران سفر دریافت خواهد شد.
مسئولیت کنترل اعتبار گذرنامه (حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود به کشور مقصد) و مسائل مربوط به ممنوع الخروج بودن به عهده همسفران محترم است.
هزینه بار اضافی در پروازهای بین المللی و پروازهای داخلی کشورها بر عهده مسافر می باشد ، لطفا در هنگام ثبت نام ، مقدار بار مجاز خود را سوال نمایید.

لوازم ضروری

دارو و لوازم شخصی

لوازم پیشنهادی سفر

دوربین عکاسی
صندل طبیعت‌گردی
عینک آفتابی
کلاه نقاب‌دار
حوله و لباس شنا

برای تور پوکت تایلند چه مدارکی لازم داریم؟

اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر
شناسنامه

در تور پوکت تایلند چه اماکنی بازدید خواهد شد؟

آیا پس از اینکه تور پوکت تایلند را رزرو کردیم ، می‌توانیم رزرومان را کنسل کنیم و پولمان را پس بگیریم؟

طبیعی است که گاهی اوقات سفرمان به هر دلیلی کنسل شود. در این میان هتل‌ها قوانین خودشان را برای کنسلی دارند. بعضی از هتل‌ها استرداد پول را می‌پذیرند ، البته این استرداد در بیشتر موارد با کسر هزینه جریمه است. میزان جریمه هم باز به قوانین هتل و زمانی که کنسلی را اعلام می‌کنید ، بستگی دارد. (هر چه دیرتر کنسلی را اعلام کنید ، احتمال افزایش جریمه بیشتر است).
اما هتل‌هایی هم وجود دارند که کنسلی و استرداد وجه را نمی‌پذیرند. زمانی که در etours.ir در حال رزرو آنلاین هتل هستید ، موضوع قوانین کنسلی را مورد توجه قرار دهید. در هنگام رزرو در مقابل هر یک از اتاق‌های تور پوکت تایلند واژه‌های «قوانین کنسلی» یا «غیرقابل استرداد» را مشاهده می‌کنید. غیرقابل استراداد همان طور که از نامش پیداست ، وجهی به شما پس نمی‌دهد. اما اگر واژه قوانین کنسلی را دیدید ، روی آن کلیک کنید و این قوانین را بخوانید.

دلیل تفاوت نرخ تور پوکت تایلند شما با دیگر شرکتها در چیست و چرا باید به شما اعتماد کنیم؟

به دلیل اینکه ما در ایام غیر پیک مسافرهای تور پوکت تایلند را تامین می‌کنیم ، مسافرهای گروهی برای تور پوکت تایلند می‌فرستیم و سایت ما بالاترین بازدیدکننده و رزرو کننده را در کرج دارد.

مبلغ درج شده در سایت شما مبلغ نهایی است؟ آیا امکان دارد بعدا تغییر یابد و باید کل مبلغ در ابتدا پرداخت شود؟

مبلغ نهایی است مگر اینکه در زمان‌های خاص مانند عید نوروز باشیم؛ در این شرایط حتما در هنگام رزرو ذکر خواهیم کرد که نرخ فعلی علی‌الحساب است.

قیمت تور پوکت تایلند چقدر تمام می‌شود؟

قیمت تور پوکت بستگی به عوامل متعددی دارد و به همین دلیل نمی‌توان به طور کلی قیمت مشخصی را برای تورهای پوکت در نظر گرفت. به طور مثال نوع پرواز پوکت ، مسافت پرواز ، درجه هتل پوکت ، خدماتی که هتل پوکت به مسافران ارائه می‌دهد و تاریخ سفر همگی از عوامل تعیین کننده قیمت تور پوکت هستند. برای اطلاع از قیمت تور پوکت بهترین راه این است به سایت etours.ir مراجعه کنید و در قیمت تورهای خارجی etours.ir مبدا و مقصد سفر و تاریخ را وارد کنید و قیمت تور پوکت به هر شهری که می‌خواهید را جستجو کنید.

بهترین زمان برای خریدن تور پوکت تایلند چه موقع است؟

بهترین زمان برای خریدن تور پوکت تایلند بستگی به شرایط مسافر و مقصدی که می‌خواهد به آن سفر کند دارد. معمولا هوای پوکت تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است؛ به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به پوکت با توجه به شرایط آب و هوای پوکت فصل بهار ، ماه آخر تابستان و ماه اول پاییز است. اما اگر دوست دارید در زمانی که پوکت خلوت تر است سفر کنید بهترین زمان سفر فصل هایی است که مسافران زیادی به پوکت سفر نمی‌کنند؛ مثلا در فصل پاییز و زمستان اگر مشکلی با سرما ندارید می‌توانید تورهای ارزان پوکت را بخرید و برای بازدید از جاذبه های گردشگری پوکت و یا عکاسی با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نمی‌شوید

تور ارزان پوکت را چگونه بخریم؟

برای خرید تور ارزان پوکت چند انتخاب پیش رو دارید: اول اینکه می‌توانید تورهای لحظه آخری پوکت را بخرید چون معمولا وقتی تورهای پوکت از لحاظ تعداد مسافر به حد نصاب نمی‌رسند تخفیف خوبی روی این تورها می‌دهند و تورهای لحظه آخری پوکت از جمله تورهای ارازن پوکت هستند. انتخاب دوم برای خرید تور ارزان پوکت انتخاب هتل های ارزان پوکت و پروازهای ارزان پوکت است. هتل های 3 ستاره پوکت و هتل های 2 ستاره پوکت از جمله هتل های ارزان پوکت هستند. همچنین پروازهای چارتری پوکت هم در مقایسه با پروازهای دیگر پوکت خیلی ارزانتر تمام می‌شوند. پس برای خرید تور ارزان پوکت باید پروازهای چارتری ارزان پوکت را با هتل های ارزان پوکت رزرو کنید. انتخاب سوم هم سفر به پوکت در فصل های خارج از اوج سفر است. برای خرید تور ارزان پوکت باید در فصل هایی که مسافر زیادی برای پوکت نیست اقدام به سفر کنید. در فصل هایی مثل پاییز و زمستان پروازهای پوکت و هتل های پوکت خلوت هستند و به همین دلیل است که می‌توانید تورهای ارزان پوکت را خریداری کنید. انتخاب آخر برای خرید تور ارزان پوکت این است که تور زمینی پوکت را خریداری کنید. با خرید بلیط اتوبوس پوکت و یا بلیط قطار پوکت در کنار هتل های ارزان پوکت می‌توانید با تور ارزان به پوکت سفر کنید و همچنین از تماشای جاذبه هایی که در طول مسیر از ایران تا پوکت وجود دارند لذت ببرید.

قیمت تور پوکت تایلند چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت و هزینه تور پوکت فاکتور بسیار مهمی است که گردشگران این کشور به هنگام خرید تور پوکت به آن توجه می کنند ، چنانچه از متقاضیان خرید تور پوکت هستید باید بدانید که عواملی متعددی در قیمت این دسته از تور ها تأثیر گذارند ، برخی از این عوامل عبارتند از مدت زمان برگزاری تور ، نوع رزرو هتل در پوکت ، نوع تور (زمینی یا هوایی) ، وسیله نقلیه ، تعداد مقاصد ، خدمات تور و غیره. گردشگران تور پوکت باید بدانند که با در نظر گرفتن عوامل مذکور و میزان اهمیت آن ها می توانند تور مناسب و مقرون به صرفه ای را خریداری کنند ، گفتنی است که تور پوکت گستره قیمتی وسیعی دارد به این معنی که شما تورهای این مقصد را می توانید خیلی ارزان ، ارزان ، متوسط ، گران و حتی خیلی گران خریداری نمایید.

یکی دیگر از راه های خرید تور ارزان پوکت سفر به این کشور در مواقع کم گردشگر می باشد ، جالب است بدانید که قیمت تورهای گردشگری در تمامی مسیرها تا حد بسیاری تحت تأثیر میزان تقاضا هستند ، بدین صورت که قیمت تور پوکت همزمان با کاهش میزان تقاضا کاهش ، و با افزایش میزان تقاضا افزایش می یابد ، بنابراین شما با سفر در زمان های کم گردشگر نظیر فصول سرد سال (زمستان و پاییز) ، ایام غیر تعطیل و ایام غیر خاص سال می توانید تور ارزان پوکت را خریداری نمایید

آفر تور پوکت تایلند چیست؟

آفرهایی که etours.ir در تورهای خود می‌دهد ، راه بسیار مناسبی برای خرید تور ارزان پوکت به شمار می آیند ، ما تخفیف‌هایی را برای گردشگران تور پوکت در نظر می گیریم که شما با استفاده از آن ها می توانید تور پوکت را با قیمت کمتر خریداری نمایید ، لازم به ذکر است که میزان تور آفر پوکت در ماه های غیر توریستی و غیر تعطیلی سال افزایش می یابد.

تور پوکت تایلند لحظه آخری

تور لحظه آخری یا تور دقیقه 90 پوکت نیز نوعی از تورهای این کشور می باشند که با قیمت ارزان تری به گردشگران این شهر عرضه می شود و شما با خرید آن ها می توانید هزینه ی تور پوکت خود را کاهش دهید ، برای خرید تورهای لحظه آخری پوکت باید در لحظه آخر اقدام کنید ، بدین معنی که از فرصتی که etours.ir چند روز مانده به زمان اجرای تور در اختیار گردشگران قرار می دهند استفاده کرده و تور پوکت لحظه آخری را با قیمت ارزان تر خریداری نمایید.


امتیاز مسافران به تور پوکت تایلند

امتیاز مسافران به تور پوکت تایلند


، نظرات و امتیاز خود به خدمات تور پوکت تایلند را ثبت کنید



نظرات مسافران به خدمات تور پوکت تایلند
نظری ثبت نشده است


دانستنی های تایلند

دانستنی های تایلند

تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن بانکوک است.

پایتخت: بانکوک
شهرهای توریستی: بانکوک , پاتایا , پوکت و ساموئی
مذهب: بودائی
واحد پول: بات
زبان: تائی ، انگلیسی ، چینی ، تامیلی
فاصله هوائی تا تهران: حدوداً 7 ساعت
ساعت: حدود 4 ساعت جلوتر از تهران
پیش شماره: ۰۰۶۶
تایلند کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر آن بانکوک است.
کشور تایلند دارای ۵۱۴۰۰۰ کیلومتر مربع مساحت می باشد که ۴٪آن را آب تشکیل می دهد.
تا سال ۱۹۳۹ نام رسمی این کشور «سیام» بود که از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نیز به این نام خوانده می شد تا آن که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای ، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می دهند ، به معنی «آزادی» نیز هست
تاریخ پرچم کشور تایلند از سه رنگ سفید و قرمز و آبی تشکیل شده که رنگ قرمز نماد ملت ، رنگ سفید نشان مذهب و رنگ آبی نماد حکومت سلطنتی است
مذهب:
در حدود ۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان ، بعد از بوداییان بزرگ ترین گروه مذهبی این کشور هستند,که عمدتا در چهار ایالت جنوبی کشور سکونت دارند. در مناطق خاصی از تایلند ، اکثریت جمعیت با مسلمان هاست که بزرگترین اقلیت مذهبی تایلند بوده و در اجتماعاتی مجزا از غیر مسلمانان زندگی می کنند.
مسیحیان تایلند که اغلب کاتولیک هستند ، کمتر از یک درصد جمعیت تایلند را تشکیل می دهند و در کنار آنها پیروان آیین سیک و هندو زندگی می کننددر تایلند برای پیروان تمامی ادیان ، آزادی مذهبی وجود دارد
موقعیت جغرافیایی:
این کشور دارای ۷۶ ایالت می باشد و همسایگان آن: کشور های میانمار در غرب و شمال- لائوس در شمال و شمال شرق- کامبوج در جنوب شرق و مالزی در جنوب می باشند.
شمال کشورتایلند کوهستانی با جنگل های سبز و زمستان های کمی سرد می باشد.. جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض است که با شبه جزیره مالزی هم مرز می باشد و سواحل جزایر آن محل مناسبی برای استراحتگاه های تابستانی هستند. مهم ترین بنادر ماهیگیری نیز در این منطقه قرار دارند.
زبان:
زبان تایلندی Thai یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم به این زبان صحبت می کنند هرچند گویش های قومی و منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند. تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می کنند ، غیر قابل فهم است.
با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود ، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل ها ، رستوران ها و فروشگاه های این کشور ، انگلیسی و برخی از زبان های اروپایی استفاده می شود و اسامی خیابان ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.
هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می کنند ، با یادگیری واژگان اندک می توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آنها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آنها می گویند که بسیار خوب صحبت می کنند.
مردم:
مردم تایلند ، علاوه بر تایلندی های بومی این کشور ، از نژادهای مختلفی هستند از جمله چینی ، لائوسی ، مالزیایی ، پارسی و هندی. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور تایلندی ، ۱۴ درصد چینی و ۱۱ درصد بقیه از میان قومیت ها دیگر هستند
لازم به ذکر است که مذهب اصلی مردم این کشور بودایی و مابقی مسلمان ، مسیحی و پیرو سایر ادیان هستند
بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته اند.اکنون بسیاری از آنها کاملا وارد جامعه تایلندی شده و حتی در محله چینی های بانکوک نیز زندگی نمی کنند.
در تایلند نرخ مهاجرت صفر و نرخ سواد ۹۱ درصد است.
واحد پول:
واحد پول تایلند از اواخر قرن ۱۹ تاکنون بات بوده است و اسکناس های رایج در تایلند از بیست تا هزار بات متغیر است و بر روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد..
اسکناس های رایج در این کشور شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری) ، ۵۰۰ بات (بنفش) ، ۱۰۰ بات (قرمز) ، ۵۰ بات (آبی) و ۲۰ بات (سبز) می شوند..

بانکوک:
بانکوک پایتخت تایلند یکی از شهرهای جنوب آسیا و از گران قیمت ترین شهرهای دنیا است. این شهر توسط رودخانه Phraya به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم شده است که شهر قدیمی آن در قسمت شرقی قرار دارد که اماکن اصلی و معابد شهر در این ناحیه قرار گرفته اند
جاذبه های گردشگری:
بانکوک که معنی آن شهر فرشته هاست در سال 1782 به دستور شاه رامای اول به عنوان پایتخت بنا شد. بانکوک به داشتن ساختمانهای عظیم ، هتلهای بسیار مجلل ، مراکز خریدو نیز فرودگاهی مدرن و بین المللی افتخار می کند ، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ کرده است.
در اولین مواجهه با این شهر با گرمای شدید ، آلودگی و لبخندی چون ضمیمه ای محوناشدنی بر چهره تایلندی ها روبرو خواهید شد.این ابرشهر, پرجمعیت ترین شهر تایلند با جمعیتی بالغ بر ۱۱ میلیون نفر (شهر و حومه آن) محسوب می شود.
باغ رز:
در ۳۰ کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر ، رزگاردن (باغ رز) درکنار دریاچه زیبایی قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی ، رقص سنتی این کشور ، مراسم عروسی تایلندی ، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رزگاردن حدود ۷۵۰ کیلومترمربع بوده و و در آن صنایع دستی سنتی نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.
بازار روی آب:
بازار روی آب این شهر در ۸۰ کیلومتری جنوب غربی بانکوک ، قرار دارد. این بازار همیشه مملو از فروشندگان و خریدارانی است که بر روی کانال شهر بانکوک در حال خرید و فروش محصولات گیاهی و سبزی و غذاهای محلی هستند و در آن زنان محلی میوه و سبزیجات خود را در قایق های کوچک می فروشند. شلوغ ترین ساعات کار بازار ۶ تا ۱۱ صبح است و از این رو بهتر است که گردشگران از این شیوه سنتی خرید و فروش کالا در ساعات اولیه صبح. ، با کرایه قایق دیدن کنند.
دریم ورلد:
شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد ، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند:
شهر برفی ، تنگه باریک ، اتومبیل عتیقه ، گردباد ، فرش پرنده ، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر ، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است!

مزرعه تمساح ها:
در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک ، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان قرار دارد که بیش از ۳۰ هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور ، آمریکای جنوبی و رود نیل است ، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می شود که محبوب ترین آنها فیل سواری است.
شام در کشتی:
سفر با کشتی بر روی رودخانه چائوپرایا در بانکوک ، شیوه خوبی برای تماشای جاذبه های ونیز شرق است. این عنوانی است که اروپاییان در مورد بانکوک به کار می برند زیرا علاوه بر جریان داشتن رودخانه چائوپرایا Chao Phraya در این شهر ، کانال های بسیاری نیز در آن وجود دارند.
دنیای وحش:
بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت ۲۰۰۰ کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند. در این پارک وحش آزاد ، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند.
اصلی ترین جاذبه این باغ وحش ، محوطه ای است که در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل ۸ کیلومتر بوده و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آنها هستند.
در بخش دیگری از این پارک نمایش بوکس میمون ها اجرا می شود که کم از شهرت بوکس تایلندی ندارد! در پارک آبی این باغ وحش نیز ، دلفین ها که باهوشترین حیوانات دریایی خوانده می شوند ، نمایش هایی را با توپ اجرا کرده ، آواز خوانده ، گردشگران را بوسیده یا با آنها دست می دهند.
کاخ پادشاهی:
یکی از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند ، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین Emerald Buddha است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند.
نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده ، ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است.
این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.
بودای زمردین:
بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده ، ۴۵ سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است
شهر سوخته آیوتایا:
شهر تاریخی آیوتایا که به مدت ۴۱۷ سال پایتخت تایلند به شمار می رفته ، یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور است
این شهر که بسیاری در قرن ۱۷ آن را از زیباترین شهرهای جهان می دانستند ، از سال ۱۹۹۱ در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است.
آیوتایا تا سال ۱۷۶۷ محل حکومت ۳۳ تن از پادشاهان تایلند از خاندان های مختلف بود تا اینکه در نیمه های قرن ۱۸برمه ای ها آن را فتح و تخریب کردند. از این شهر که زمانی بیش از ۴۰۰ معبد را در خود جای داده بود ، امروزه تنها مجموعه ای از معابد و ردیف هایی از بوداهای نیمه ویران و قدیمی بر جای مانده است.
زنان گردن دراز تایلندی (دختر تایلندی ):
در تایلند زنان از قبیله پاودانگ (Paudang) از سن ۵ سالگی حلقه های مسی بدور گردن خود نصب می کنند.
زمانی که به سن بزرگسالی می رسند ، گردنشان به بیش از ۲۰ سانتیمتر می رسد.در انتهای یک جاده در عمق جنگل های تایلند ، گروهی از زنان در سایه نشسته اند که یک لوله برنجی مانند مار دور گردون بسیار بلند آنها پیچیده شده است و با این شکل ، به آنها نمی توان خیره نشد.
سال هاست که دیدن زنان گردن دراز از روستای کایان ( Kayan) در گوشه ای دورافتاده در شمال غربی تایلند در نزدیکی مرز برمه سبب جذب گردشگر به این منطقه شده است.
پاتایا:
جاذبه های تفریحی و گردشگری:
پاتایا در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار دارد. پاتایا با بازدید بیش از ۵٫۵ میلیون توریست خارجی در سال که بیشتر آنان را مردان تشکیل می دهند ، یکی از مهم ترین مناطق توریستی کشور تایلند به حساب می آید. این شهر به دلیل وجود انواع محلات تفریحات شبانه ( دیسکو پاتایا )دارای مشهوریتی جهانی است.
پاتایا بدلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای گرم استوائیست و دارای سه نوع آب و هواست.
در ماههای آبان تا بهمن هوا گرم و خشک
در ماههای اسفند تا اردیبهشت هوا گرم و مرطوب
در ماههای خرداد تا مهر هوا گرم و بارانی است.
باغ وحش ببرها:
این باغ وحش دارای بیش از ۲۰۰ ببر بنگال و صد هزار تمساح است و در کنار آن نیز دارای گونه های مختلفی از حیوانات دیگر است که سرگرمی های متعددی را برای گردشگران فراهم می کند. در این باغ وحش ، ببر ها نمایش های زیبایی از جمله پریدن از حلقه های آتش و راه رفتن روی طناب را در سیرک اجرا می کنند. تمساح های این مکان نیز هر روز چندین نمایش دارند و فیل ها نیز گردشگران را ماساژ می دهند...
ببر های بنگال که در این مکان نگهداری می شوند ، بزرگترین گونه ببر در جهان هستند و رنگ آنها زرد مایل به قهوه ای یا خاکستری است. ببرها معمولا تنها زندگی می کنند و آنهایی که با هم هستند ، ببر ماده و بچه هایش هستند.
جزیره مرجان:
یکی از مهم ترین جاذبه های پاتایا ، سفری یک روزه به جزیره مرجان است. این جزیره که با شهر ساحلی پاتایا حدود ۷ کیلومتر فاصله دارد ، دارای سواحل شنی سفید است و هرروز صبح لنج هایی به طرف آن حرکت کرده و بعداز ظهر بازمی گردند. طی این مسیر با لنج ، ۴۵ دقیقه و با قایق موتوری ، ۱۵ دقیقه است. محیط این جزیره بسیار آرام ، سواحل آن بسیار زیبا و آب های آن دارای مرجان های بی نظیری است
گردشگران در این جزیره می توانند با قایق های کف شیشه ای ، به تماشای این مرجان ها بروند. در اینجا امکان شنا ، غواصی ، حمام آفتاب ، ورزش های آبی مثل اسکی روی آب و موج سواری برای همه وجود دارد و رستوران آن نیز با غذاهای لذیذ دریایی از گردشگران پذیرایی می کند.
پاتایا مینی سیام دیسکو پاتایا:
وقتی که از جاده بین شهری به سمت شهر ساحلی پاتایا حرکت می کنیم در آستانه خیابان ورودی به پاتایا مجموعه ای بزرگ توجه مارا به خود جلب می کند که نام آن "مینی سیام" است.
سیام نام قدیم کشور هزار معبد یعنی تایلند است و در مسیر ورودی شهر پاتایا قرار دارد در این مجموعه عده ای از هنرمندان کهنه کار تایلند ، در فضایی بزرگ و سرسبز آثار زیبایی از سمبلهای نمادین کشورهای دنیا را گرد هم آورده اند.. از زیبا ترین ماکت های قرار داده شده در مینی سیام ، ماکت تخت جمشید از ایران است که مورد توجه بازدید کنندگان قرار می گیرد. تخمینی که از آمار بازدید توریستها و مردم تایلند از این پارک زیبا زده شده است در حدود 10 میلیون نفر در سال است.
پوکت:
پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد. بیش از نیمی از این جزیره را جنگل فرا گرفته و از شمال تا جنوب آن را کوه ها کشیده شده اند. نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای کوه یا تپه گرفته شده زیرا از دور به این شکل به نظر می رسد. پوکت بزرگترین جزیره تایلند و مهم ترین استراحتگاه برای تعطیلات در تایلند و آسیاست.
بهترین سواحل جزیره پوکت در کناره غربی آن قرار دارند و پاتونگ Patong و پس از آن کارون Karon از جمله معروف ترین و محبوب ترین این سواحل به شمار می روند. ساحل پاتونگ بسیار وسیع و طولانی است و اغلب مراکز خرید پوکت در آنجا قرار دارند. اما ساحل کارون به دلیل دوری از شلوغی ها دارای طبیعت بکرتر و زیباتری است.
بهترین و سریعترین راه دسترسی به پوکت از طریق پرواز به مقصد فرودگاه بین المللی آن است که در شمال این جزیره قرار دارد.
در غرب پوکت مراکز غواصی Diving متعددی وجود دارند و محدوده کار آنها نیز در جزیره های کوچک اطراف پوکت است که از لحاظ مرجان های زیبا و موجودات دریایی شهرتی جهانی دارند. در پوکت ، قایق رانی و موج سواری نیز بسیار طرفدار دارد.
جزیره فی فی:
این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند و جنوب شرق آسیاست. سراسر جزیره را صخره های آهکی ، سواحل شنی و غار های پنهان فرا گرفته و مناظر بی نظیری به وجود آورده است. فی فی در ۴۸ کیلومتری پوکت واقع شده است و تنها ۴۵ دقیقه با آن فاصله دارد. در طول روز از پوکت و کرابی ، قایق های متعددی برای رفتن به این جزیره وجود دارد.
بخش های جنوبی این جزیره به سبب وجود مرجان ها و عمق زیاد ، برای غواصی بسیار مناسب است. مجموع مساحت آنها ۴۲ کیلومتر مربع است و یکی از بارزترین ویژگی های آن هم این است که هیچ وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد! بهترین زمان برای سفر به فی فی از ماه نوامبر تا فوریه است زیرا در این زمان دریا کاملا آرام است. سفر با قایق پارویی Kayaking و صخره نوردی Rock Climbing نیز از دیگر جاذبه های موجود در این جزیره هستند.
جاذبه های گردشگری:
گردش در طبیعت بکر ، یکی از تجربه هایی است که نمی توان آن را به زودی از یاد برد. برای این کار می توان با سوار شدن بر فیل از میان جنگلی زیبا و بکر عبور کرد و با کلک از میان جنگلی با پوشش گیاهی رنگارنگ و از کنار آبشاری زیبا گذشت.
قایق سواری در تنداب ، از محبوب ترین و معروف ترین سرگرمی هایی است که در اینجا وجود دارد. گردشگران هنگامی که با قایق بادی مسیری ۴ کیلومتری را از میان جنگل طی می کنند ، یکی از پر ماجراترین ساعت ها را سپری خواهند کرد. بهترین زمان برای این کار در فصل باران یعنی از ژوئن تا نوامبر است.
برای ماجراجویان ، تجربه سریدن روی طناب در مسیری ۲۰۰ متری بر روی رودخانه ، بدون شک یکی از هیجان انگیزترین و در عین حال دلهره آورترین سرگرمی هاست که بچه ها نیز همراه با بزرگتر ها از آن لذت می برند. در تمام مدت افرادی با تجربه کاملا مراقب ماجراجویان هستند.
علاقه مندان به فیل سواری ، نوعی متفاوت از سواری را بر روی این حیوان عظیم الجثه در جنگل تجربه می کنند. این سواری یکی از پر طرفدارترین فعالیت هایی است که گردشگران انجام می دهند زیرا در هنگام سواری آرام خود ، از زیبایی های طبیعت بکر نیز در طول راه لذت می برند.
فانتاسی شو در پوکت ، که برگرفته از میراث فرهنگی اصیل تایلند است ، با استفاده از فناوری های پیشرفته ، سنت های این کشور را زنده می کند. در این محل بازی ، خرید ، رستوران و سرگرمی های بسیاری برای همه اعضای خانواده وجود دارد.
از دیگر جاذبه های جزیره پوکت ، می توان به شام در کشتی Sunset Dinner Cruise ، سفر با قایق پارویی Kayaking ، غواصی Snorkeling ، آکواریوم Aquarium ، باغ پروانه ها Butterfly Farm ، موزه صدفSea Shell Museum ، زیر دریایی Submarine ، باغ وحش پوکت ، سقوط آزاد Bungy Jumping ، سواری با موتور چهارچرخ ATV ، دوچرخه سواری در کوهستان Mountain Biking ، صخره نوردی Rock Climbing و از همه مهم تر به سفر یک روزه به جزیره فی فی اشاره کرد!
مطلب کلی
پوکت همواره به دلیل منابع غنی خود مورد توجه تاجران و سیاحان در سراسر دنیا بوده است. زمانی که گردشگری تایلند مطرح شد ، پوکت از اولین نقاط این کشور بود که با طبیعت زیبای خود میزبان گردشگران شد.

پوکت بزرگترین جزیره تایلند است که در اقیانوس هند و در ۸۶۷ کیلومتری بانکوک قرار دارد. این جزیره که شهرت و ثروت خود را در ۵ قرن گذشته از طریق استخراج قلع به دست آورده ، اکنون تبدیل به قطب گردشگری مهمی در تایلند شده که با سواحل زیبای خود بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود جذب می کند.
حدود ۷۰ درصد این جزیره کوهستانی است و اغلب اوقات شاهد وزش بادهای موسمی است که هوایی گرم و مرطوب به این جزیره داده اند. پوکت دارای دو فصل خشک و بارانی است ، از می تا اکتبر فصل باران و از نوامبر تا آوریل فصل خشک است که دمای هوا در آن زمان کم می شود.
با وجود این که از اوایل دهه ۸۰ ، گردشگران اصلی ترین درآمد سواحل غربی این جزیره را تشکیل داده اند ولی در عین حال کشاورزی ، صید ماهی و میگو و همچنین صید مروارید کماکان از مهمترین مشاغل مردم این جزیره به شمار می آیند.
تعطیلات رسمی در تایلند
اول ژانویه: روز آغاز سال نو
6 آوریل: روز یادبود پادشاه رامای اول
۱۵-۱۳آوریل: جشن سال نو تایلندی- جشن آب
ماه می: مراسم سلطنتی کاشت ، آغاز رسمی فصل کاشت در تایلند
اول می: روز جهانی کارگر
پنجم می: روز تاجگذاری
اول جولای: روز نیمه سال
12 آگوست: روز تولد ملکه ، روز مادر
23 اکتبر: سالمرگ رامای پنجم
5 دسامبر: روز تولد پادشاه ، روز ملی ، روز پدر
10 دسامبر: روز قانونگذاری
31 دسامبر: شب سال نو



  • جاذبه‌های گردشگری پوکت

    استان پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۵۴۳ کیلومترمربع می‌باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۱۲بالغ بر ۶۶۵۷۰۰ نفر برآورد شده است.
    استان پوکت نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب می‌آید. مرکز این استان شهر پوکت است.





© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ