Loading ..

ظرفیت این تور تکمیل می‌باشد

تور ترابزون و باتومی تکمیل ظرفیت

بازدید کشور ترکیه - 3 روز ترابزون | 2 روز باتومی

اقامت: هتل سوگوت پارک و هتل آیسی ( هتل سه و چهار ستاره تاپ )

گشت کاخ آتاتورک ومیدان آتاتورک ، بام ترابزون (بزتپه) ، پارک بوتانیکال ، اوزون سوکاک ، مرکزخرید فروم ، گشت و بازدید کارخانه چای ، دریاچه اوزونگول و مرکز خرید جواهر
حرکت از البرز ، کرج ترمینال شهید کلانتری

زمینی
اتوبوس


خدمات تور ترابزون و باتومی


بیمه مسافرتی
بیمه مسافرتی سامان تا سقف 50,000 یورو
راهنمای فارسی زبان همراه تور
5 وعده صبحانه

تور 6 روزه زمینی ترابزون ترکیه و باتومی گرجستان

شرایط و مقررات مهم

برنامه های اعلام شده با توجه به شرایط آب و هوایی و سایر عوامل محیطی یا فنی قابل جابجایی است.
لطفا با دقت کامل برنامه سفر ، خدمات تور و اطلاعات تکمیلی را مطالعه نموده و در مورد هرگونه ابهام از دفتر مشاوران سفر اطلاعات لازم را دریافت نمائید.
جهت راحتی خود و همسفران با کوله یا چمدان مسافرتی حداکثر ۲۰ کیلوگرمی مسافرت نمائید.
هتل های این تور طبق جدول فوق رزرو شده اند ، اما در صورت هرگونه تغییر ناخواسته در هتل ها ، هتل دیگری با کلاس برابر یا بالاتر نسبت به هتل قبلی رزرو خواهد شد.
پرداخت عوارض خروج از کشور به عهده همسفران است.
صرفا گشتهای اعلام شده بر عهده مشاوران سفر می باشد و بازدید از مابقی جاذبه های پیشنهادی سفر با مسافران است.
در صورت انصراف از شرکت نمودن در سفر ، جریمه کنسلی طبق شرایط مندرج در قرارداد مکتوب بین همسفران و مشاوران سفر دریافت خواهد شد.
مسئولیت کنترل اعتبار گذرنامه (حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود به کشور مقصد) و مسائل مربوط به ممنوع الخروج بودن به عهده همسفران محترم است.
این تور بصورت اختصاصی در تاریخ مورد نظر همسفران ، بصورت گروهی یا انفرادی قابل اجرا می باشد.
پرداخت هزینه هرگونه نوشیدنی ( حتی وعده های غذایی به عهده مشاوران سفر ) بر عهده همسفران است.
لطفا قبل از ثبت نام منشور و قوانین تورهای طبیعت گردی مشاوران سفر را مطالعه فرمایید.

لوازم ضروری

دارو و لوازم شخصی

لوازم پیشنهادی سفر

دوربین عکاسی
کرم ضدآفتاب
عینک آفتابی
کلاه نقاب‌دار
یک دست لباس اضافه

برای تور ترابزون و باتومی چه مدارکی لازم داریم؟

اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار از تاریخ پایان سفر

در تور ترابزون و باتومی چه اماکنی بازدید خواهد شد؟

گشت کاخ آتاتورک ومیدان آتاتورک ، بام ترابزون (بزتپه) ، پارک بوتانیکال ، اوزون سوکاک ، مرکزخرید فروم ، گشت و بازدید کارخانه چای ، دریاچه اوزونگول و مرکز خرید جواهر

دانستنی‌های تور ترابزون و باتومی

آیا پس از اینکه تور ترابزون و باتومی را رزرو کردیم ، می‌توانیم رزرومان را کنسل کنیم و پولمان را پس بگیریم؟

طبیعی است که گاهی اوقات سفرمان به هر دلیلی کنسل شود. در این میان هتل‌ها قوانین خودشان را برای کنسلی دارند. بعضی از هتل‌ها استرداد پول را می‌پذیرند ، البته این استرداد در بیشتر موارد با کسر هزینه جریمه است. میزان جریمه هم باز به قوانین هتل و زمانی که کنسلی را اعلام می‌کنید ، بستگی دارد. (هر چه دیرتر کنسلی را اعلام کنید ، احتمال افزایش جریمه بیشتر است).
اما هتل‌هایی هم وجود دارند که کنسلی و استرداد وجه را نمی‌پذیرند. زمانی که در etours.ir در حال رزرو آنلاین هتل هستید ، موضوع قوانین کنسلی را مورد توجه قرار دهید. در هنگام رزرو در مقابل هر یک از اتاق‌های تور ترابزون و باتومی واژه‌های «قوانین کنسلی» یا «غیرقابل استرداد» را مشاهده می‌کنید. غیرقابل استراداد همان طور که از نامش پیداست ، وجهی به شما پس نمی‌دهد. اما اگر واژه قوانین کنسلی را دیدید ، روی آن کلیک کنید و این قوانین را بخوانید.

دلیل تفاوت نرخ تور ترابزون و باتومی شما با دیگر شرکتها در چیست و چرا باید به شما اعتماد کنیم؟

به دلیل اینکه ما در ایام غیر پیک مسافرهای تور ترابزون و باتومی را تامین می‌کنیم ، مسافرهای گروهی برای تور ترابزون و باتومی می‌فرستیم و سایت ما بالاترین بازدیدکننده و رزرو کننده را در کرج دارد.

مبلغ درج شده در سایت شما مبلغ نهایی است؟ آیا امکان دارد بعدا تغییر یابد و باید کل مبلغ در ابتدا پرداخت شود؟

مبلغ نهایی است مگر اینکه در زمان‌های خاص مانند عید نوروز باشیم؛ در این شرایط حتما در هنگام رزرو ذکر خواهیم کرد که نرخ فعلی علی‌الحساب است.

قیمت تور ترابزون و باتومی چقدر تمام می‌شود؟

قیمت تور ترابزون بستگی به عوامل متعددی دارد و به همین دلیل نمی‌توان به طور کلی قیمت مشخصی را برای تورهای ترابزون در نظر گرفت. به طور مثال نوع پرواز ترابزون ، مسافت پرواز ، درجه هتل ترابزون ، خدماتی که هتل ترابزون به مسافران ارائه می‌دهد و تاریخ سفر همگی از عوامل تعیین کننده قیمت تور ترابزون هستند. برای اطلاع از قیمت تور ترابزون بهترین راه این است به سایت etours.ir مراجعه کنید و در قیمت تورهای خارجی etours.ir مبدا و مقصد سفر و تاریخ را وارد کنید و قیمت تور ترابزون به هر شهری که می‌خواهید را جستجو کنید.

بهترین زمان برای خریدن تور ترابزون و باتومی چه موقع است؟

بهترین زمان برای خریدن تور ترابزون و باتومی بستگی به شرایط مسافر و مقصدی که می‌خواهد به آن سفر کند دارد. معمولا هوای ترابزون تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است؛ به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به ترابزون با توجه به شرایط آب و هوای ترابزون فصل بهار ، ماه آخر تابستان و ماه اول پاییز است. اما اگر دوست دارید در زمانی که ترابزون خلوت تر است سفر کنید بهترین زمان سفر فصل هایی است که مسافران زیادی به ترابزون سفر نمی‌کنند؛ مثلا در فصل پاییز و زمستان اگر مشکلی با سرما ندارید می‌توانید تورهای ارزان ترابزون را بخرید و برای بازدید از جاذبه های گردشگری ترابزون و یا عکاسی با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نمی‌شوید

تور ارزان ترابزون را چگونه بخریم؟

برای خرید تور ارزان ترابزون چند انتخاب پیش رو دارید: اول اینکه می‌توانید تورهای لحظه آخری ترابزون را بخرید چون معمولا وقتی تورهای ترابزون از لحاظ تعداد مسافر به حد نصاب نمی‌رسند تخفیف خوبی روی این تورها می‌دهند و تورهای لحظه آخری ترابزون از جمله تورهای ارازن ترابزون هستند. انتخاب دوم برای خرید تور ارزان ترابزون انتخاب هتل های ارزان ترابزون و پروازهای ارزان ترابزون است. هتل های 3 ستاره ترابزون و هتل های 2 ستاره ترابزون از جمله هتل های ارزان ترابزون هستند. همچنین پروازهای چارتری ترابزون هم در مقایسه با پروازهای دیگر ترابزون خیلی ارزانتر تمام می‌شوند. پس برای خرید تور ارزان ترابزون باید پروازهای چارتری ارزان ترابزون را با هتل های ارزان ترابزون رزرو کنید. انتخاب سوم هم سفر به ترابزون در فصل های خارج از اوج سفر است. برای خرید تور ارزان ترابزون باید در فصل هایی که مسافر زیادی برای ترابزون نیست اقدام به سفر کنید. در فصل هایی مثل پاییز و زمستان پروازهای ترابزون و هتل های ترابزون خلوت هستند و به همین دلیل است که می‌توانید تورهای ارزان ترابزون را خریداری کنید. انتخاب آخر برای خرید تور ارزان ترابزون این است که تور زمینی ترابزون را خریداری کنید. با خرید بلیط اتوبوس ترابزون و یا بلیط قطار ترابزون در کنار هتل های ارزان ترابزون می‌توانید با تور ارزان به ترابزون سفر کنید و همچنین از تماشای جاذبه هایی که در طول مسیر از ایران تا ترابزون وجود دارند لذت ببرید.

قیمت تور ترابزون و باتومی چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت و هزینه تور ترابزون فاکتور بسیار مهمی است که گردشگران این کشور به هنگام خرید تور ترابزون به آن توجه می کنند ، چنانچه از متقاضیان خرید تور ترابزون هستید باید بدانید که عواملی متعددی در قیمت این دسته از تور ها تأثیر گذارند ، برخی از این عوامل عبارتند از مدت زمان برگزاری تور ، نوع رزرو هتل در ترابزون ، نوع تور (زمینی یا هوایی) ، وسیله نقلیه ، تعداد مقاصد ، خدمات تور و غیره. گردشگران تور ترابزون باید بدانند که با در نظر گرفتن عوامل مذکور و میزان اهمیت آن ها می توانند تور مناسب و مقرون به صرفه ای را خریداری کنند ، گفتنی است که تور ترابزون گستره قیمتی وسیعی دارد به این معنی که شما تورهای این مقصد را می توانید خیلی ارزان ، ارزان ، متوسط ، گران و حتی خیلی گران خریداری نمایید.

یکی دیگر از راه های خرید تور ارزان ترابزون سفر به این کشور در مواقع کم گردشگر می باشد ، جالب است بدانید که قیمت تورهای گردشگری در تمامی مسیرها تا حد بسیاری تحت تأثیر میزان تقاضا هستند ، بدین صورت که قیمت تور ترابزون همزمان با کاهش میزان تقاضا کاهش ، و با افزایش میزان تقاضا افزایش می یابد ، بنابراین شما با سفر در زمان های کم گردشگر نظیر فصول سرد سال (زمستان و پاییز) ، ایام غیر تعطیل و ایام غیر خاص سال می توانید تور ارزان ترابزون را خریداری نمایید

آفر تور ترابزون و باتومی چیست؟

آفرهایی که etours.ir در تورهای خود می‌دهد ، راه بسیار مناسبی برای خرید تور ارزان ترابزون به شمار می آیند ، ما تخفیف‌هایی را برای گردشگران تور ترابزون در نظر می گیریم که شما با استفاده از آن ها می توانید تور ترابزون را با قیمت کمتر خریداری نمایید ، لازم به ذکر است که میزان تور آفر ترابزون در ماه های غیر توریستی و غیر تعطیلی سال افزایش می یابد.

تور ترابزون و باتومی لحظه آخری

تور لحظه آخری یا تور دقیقه 90 ترابزون نیز نوعی از تورهای این کشور می باشند که با قیمت ارزان تری به گردشگران این شهر عرضه می شود و شما با خرید آن ها می توانید هزینه ی تور ترابزون خود را کاهش دهید ، برای خرید تورهای لحظه آخری ترابزون باید در لحظه آخر اقدام کنید ، بدین معنی که از فرصتی که etours.ir چند روز مانده به زمان اجرای تور در اختیار گردشگران قرار می دهند استفاده کرده و تور ترابزون لحظه آخری را با قیمت ارزان تر خریداری نمایید.


امتیاز مسافران به تور ترابزون و باتومی

امتیاز مسافران به تور ترابزون و باتومی


، نظرات و امتیاز خود به خدمات تور ترابزون و باتومی را ثبت کنید



نظرات مسافران به خدمات تور ترابزون و باتومی
نظری ثبت نشده است


دانستنی هایی درباره باتومی گرجستان

دانستنی هایی درباره باتومی گرجستان

باتومی یا باطوم شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشور گرجستان است. بندر باتومی با داشتن حدود 140000نفر مرکز خودمختاری آجاریا در گرجستان است. در دوره رومی ها بندر تجاری مهمی بود که باتوسی خوانده می شد ، باتوسی به معنای جای ژرف است و دلیل نام گذاری ، وجود آب های ژرف در این لنگرگاه بوده است.

جاذبه های توریستی باتومی:
باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز نامید. در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است. خصوصا طرفداران زیادی هم در بین مسافران ایرانی به دست آورده است.
ساحل دریا و بلوار اصلی شهر از پرطرفدارترین جاهای دیدنی باتومی هستند. قلعه باستانی گونیو آپاپساروس ، آبشار ماخونتستی ، باغ گیاه شناسی ، آب گاه دلفین ها ، آکواریوم باتومی ، مسجد قدیمی ، کلیساهای ارتودکس و ارمنی و کاتولیک ، پارک آبی ، پارک 6 می و دریاچه نوریگلی و خیلی جاهای دیدنی دیگر هم منتظر بازدید مسافران باتومی هستند.
قسمت ساحلی شهر که به نوعی منطقه توریستی شهر به حساب می آید ، ظاهر زیبایی دارد. هتل های لوکس و تازه تاسیس شده ، رستوران های پر زرق و برق و فضاهای سبز همگی در خیابان معروف روستاولی واقع شده اند. شوتا روستاولی نام بزرگ ترین شاعر ادبیات کلاسیک غیر دینی گرجستان است که در سده 12 میلادی می زیسته و به پاس احترام در اکثر شهرهای گرجستان نام این شاعر بر روی زیباترین خیابان شهر نهاده شده است.
معروف ترین و زیباترین بخش شهر است. این پارک نسبتا بزرگ به طول 1.5 کیلومتر در ساحل دریا واقع شده و قدمت آن به سال 1881 بر می گردد. چرخ و فلک معروف باتومی هم در جنوب همین پارک واقع شده است.
فواره نپتون:
این میدان معروف با مجسمه مدئا (مدیا) که در حال تقدیم پشم زرین است آراسته شده است. در یکی از افسانه های یونان باستان پهلوانی به نام جیسون به دستور پادشاه به یک سفر به ظاهرا غیر ممکن فرستاده می شود تا پشم زرین را از کولخیس (گرجستان کنونی) به یونان ببرد. جیسون با بزرگترین کشتی آن زمان ، آرگو ، به سرزمین کولخیس سفر می کند. پادشاه کولخیس ، آیتس ، که پشم زرین را پنهان کرده بود ، دستیابی به آن را مشروط به انجام وظایفی می دانست. جیسون باید گاو وحشی که دارای نفس آتشین بود را رام کرده و با آن زمین را شخم میزد؛ سپس باید دندان های اژدها را در این زمین کاشته و با مردان جنگجوی زره پوشی که حاصل جوانه این دانه ها بودند نبرد می کرد و در آخر باید با اژدهای هوشیاری که از پشم زرین مراقبت می کرد روبرو می شد. جیسون تمام این وظایف را با کمک مدیا ، دختره آیتس که عاشق او شده بود به اتمام رسانید. بعد از به دست آوردن پشم زرین ، جیسون و مدیا از کولخیس گریخته و با هم ازدواج می کنند. شهردار باتومی در سال 2007 از این مجسمه که برای ساخت آن یک میلیون دلار هزینه شده بود ، رونمایی کرد و آن را به مدیا ، شخصی که گرجستان را به اروپا نزدیکتر کرد ، تقدیم کرد.
آکواریوم باتومی:
آکواریوم باتومی با طراحی الهام گرفته از ساحل باتومی است که طی سالیان دراز همانند مجسمه ایی توسط امواج دریا شکل گرفته است. این آکواریوم شامل 4 نمایشگاه به شکل قلوه سنگ بوده که هر کدام محل نگهداری زیست گونه های بی همتایی از دریای اژه ، مدیترانه ، اقیانوس هند ، دریای سیاه و دریای سرخ و نهایتا یک نمایشگاه جهت آموزش است.
میدان مدئا:
این میدان معروف با مجسمه مدئا (مدیا) که در حال تقدیم "پشم زرین" است آراسته شده.
در یکی از افسانه های یونان باستان پهلوانی بنام جیسون به دستور پادشاه به یک سفر به ظاهرا" غیر ممکن فرستاده میشود تا "پشم زرین" را از کولخیس (گرجستان کنونی) به یونان ببرد. جیسون با بزرگترین کشتی آن زمان ، آرگو ، به سرزمین کولخیس سفر میکند. پادشاه کولخیس ، آیتس ، که پشم زرین را پنهان کرده بود ، دستیابی به آن را مشروط به انجام وظایفی میدانست: جیسون باید گاو وحشی که دارای نفس آتشین بود را رام کرده و با آن زمین را شخم میزد؛ سپس باید دندان های اژدها را در این زمین کاشته و با مردان جنگجوی زره پوشی که حاصل جوانه این دانه ها بودند نبرد میکرد و در آخر باید با اژدهای هوشیاری که از پشم زرین مراقبت می کرد روبرو میشد. جیسون تمام این وظایف را با کمک مدیا ، دختره آیتس که عاشق او شده بود به اتمام رسانید. بعد از بدست آوردن پشم زرین ، جیسون و مدیا از کولخیس گریختنه و با هم ازدواج میکنند.
باغ گیاه شناسی باتومی:
باغ گیاهشناسی باتومی در 9 کیلومتری شمال باتومی ، پس از گذر از پارک ملی Metirala ، در نزدیک روستای Mtsvane Kontskhi قرار دارد و شاید به لحاظ تنوع گونه های گیاهی یکی از بهترین نمونه این باغها در جهان باشد. ورودیه این باغ 6 لاری است و از 6 صبح تا 8 شب باز است و برای بازدید از آن بیش از 3 ساعت زمان نیاز است. قیمت کتابچه راهنما که توضیح مختصری درباره گیاهان متنوع این باغ دارد 5 لاری است. هم پیاده و هم با مینی بوس برقی(نفری 2 لاری برای هر مسیر) مخصوص پارک می توان از محوطه پارک بازدید کرد. از داخل این پارک می توان به ساحل رسید و برای این کار باید از ایستگاه قطار متروکه ای گذر کرد.
مراکز خرید باتومی:
بطور کلی در باتومی دنبال مراکز خرید مدرن و مجلل نباشید. در بازارچه های سنتی شهر هر کالای را ممکن است پیدا کنید. بازار اصلی و سنتی شهر هم خوپا بازار نام دارد. برخی دیگر از مراکز خرید باتومی در خیابان 33 اگمشینیبلی ، الامی در خیابان 33 اگمشینیبلی و مرکز تجاری مسکو در خیابان 132 پوشکینی می باشند. بانی در خیابان مایاکووسکی
فرودگاه باتومی
فرودگاه بین المللی باتومی در 2 کیلومتری جنوب شهر باتومی واقع شده است. این فرودگاه یکی از سه فرودگاه گرجستان است که در سطح بین المللی در حال فعالیت هستند. فرودگاه بین المللی باتومی که در 20 کیلومتری شهر آرتوین ترکیه قرار گرفته از سال 2007 طی تفاهمنامه میان ترکیه و گرجستان ، به عنوان فرودگاه داخلی ترکیه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
تاریخچه باتومی:
باطوم در دوره هخامنشیان ، از متصرفات پادشاهان هخامنشی شمرده می شد. این شهر در محل بندرگاه قدیمی رومی باتوس ، که احداث آن را به آدریانوس نسبت می دهند ، بنا شد. بعدها یوستی نیانوس از پادشاهان روم شرقی آنجا را تصرف کرد و پس از بنای دژ پترا در شمال آن ، باتوس اهمیت خود را از دست داد و مدتی بعد ، جزو متصرفات پادشاهان لز شد. در ۶۴۳م حبیب بن مسلمه ، سردار مسلمان ، گرجستان و از جمله باطوم را به صلح گشود و این شهر به دست مسلمانان افتاد. در اواخر سده ۱۰م ، باطوم جزو حکومت متحد گرجستان شمرده می شد و پس از تجزیه امپراتوری گرجستان ، امیران متاوارهای گوری در آنجا مستقر شدند. در سده ۱۵م ، شهر و ناحیه باطوم مدتی در دست سلاطین عثمانی بود و از ۱۶۲۷م جزو متصرفات عثمانی شد و ظاهراً از همین دوره ، اسلام در آنجا رواج یافت. در اوایل سلطنت سلطان احمد سوم مردم گرجستان شورش کردند و از پرداخت مالیات سر باز زدند ، ولی شورش سرکوب شد و عثمانی ها در باطوم و چند جای دیگر قلعه هایی بنا نهادند. در زمان سلطنت عبدالعزیز عثمانی مسجد جامعی به نام عزیزیه در باطوم ساخته شد. در ۱۸۷۸م ، قشون روسی بندر و شهر باطوم را تصرف کردند و در ۲۸ اوت همان سال ، به موجب عهدنامه سان استفانو ، باطوم به آنان واگذار گردید ، امّا بعدها باز جزو گرجستان شد. در آوریل ۱۹۱۸م ، قشون عثمانی باطوم را اشغال کرد و سال بعد سپاهیان انگلیس وارد آنجا شدند. در ژوئن ۱۹۱۹م ، انگلیسی ها باطوم را تخلیه کردند. پس از آن جمهوری گرجستان تأسیس شد ولی بعد از مدت کوتاهی ، سقوط کرد و حزب کمونیست قدرت را به دست گرفت و گرجستان جزو اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شد. در مارس ۱۹۲۱م ، بر اثر معاهده ای بین دولت ترکیه و شوروی ، قسمتی از گرجستان به نام قارص و اردهان به ترک ها واگذار شد و باطوم همچنان در گرجستان باقی ماند و در ۱۶ ژوئن همان سال ، مرکز جمهوری سوسیالیستی آجارستان شد
رستوران های باتومی:
در محدوده بلوار و اطراف آن کافه ها و رستورانهای مختلفی را پیدا میکنید.البته که قیمتها در اینجا از قسمتهای دیگر شهر گرانتر است. رستوران سانرمو در کنار آب خیلی معروف است و گاهی هم بسیار شلوغ میشود. وقتی به کافه های بزرگ یا شلوغ میروید ، چند نکته را در نظر داشته باشید:
از همان اول سعی کنید سفارش خود را مشخص کنید ، درست است که گارسون ابتدا میاید بالای سر شما و با اشتیاقی که برای گرفتن سریع سفارش نشان میدهد ، مزاحم شما میشود برای اینکه منو را بخوبی بررسی کنید ، اما بعد از گرفتن سفارش ممکن است برود و دیگر به آسانی نتوان او را پیدا کرد. در ضمن چهره او را هم بخوبی شناسایی کنید چون در بیشتر رستورانها هر میز گارسون مخصوص خود را دارد و گارسون دیگر حاضر نمیشود سفارش شما را قبول کند.

بهتر است برای غذای اصلی ، جز آنچه به گارسون سفارش میدهید ، یک غذای جایگزین هم در ذهن داشته باشید. اصلن تعجب نکنید اگر نیمساعت بعد از سفارش گارسون آمد و بشما گفت که غذای سفارش داده شده وجود ندارد. شاید بهتر باشد بجای ورق زدن منو ، همان ابتدا از گارسون سئوال کنید که چه غذاهایی دارید!!!
بهتر است به گارسون تذکر بدهید که ابتدا نوشیدنی و سالاد یا پیش غذا را برای شما بیاورد چون در حال عادی ممکن است ترتیب رعایت نشود یا اینکه کل سفارش شما یکباره سر میز بیاید.
موقع بیرون رفتن اگر عجله دارید ، مستقیم بروید صندوق و هزینه را حساب کنید. آوردن صورتحساب به سر میز ممکن است طول بکشد و از آن بدتر زمانی است که باید برای دریافت بقیه پولتان صرف کنید
ساخت یک رستوران کج به نام " رستوران سفید " در باتومی گرجستان
سواحل باتومی:
پارک ساحلی باتومی مسیر ویژه ای برای دوچرخه سواری دارد و در ایستگاههای مشخصی تعدادی دوچرخه قرار داده شده است و اعضا می توانند با وارد کردن کارت مخصوص در جایگاه آن یکی از دوچرخه ها را بطور اتوماتیک از قفل آزاد کرده و در شهر دوچرخه سواری کنند و مجددا در ایستگاه دیگر به همین ترتیب تحویل دهند.
دیگر سواحل باتومی:
قوانین ، آداب و رسوم
برای تبدیل هر نوع ارز خارجی هیچ محدودیتی در این کشور وجود ندارد و تفاوت چندانی میان بازار سیاه و بانک های رسمی وجود ندارد. جالب توجه است که مراکز تبدیل ارز به قدری درسطح شهر فراوان است که افراد به راحتی می توانند ارز خود را تبدیل نمایند.
خروج وسایل و ابزارهائی نظیر شمشیر و سایر سلاح های متعارف به شرطی مجاز می باشد که با مجوز خرید ، از فروشگاه های معتبر تهیه شده باشد ، بنابراین لازم است در هنگام خروج مجوز خرید را به همراه داشته باشید.
نکته دیگر اینکه بردن وسایل فوق الذکر به داخل هواپیما ممنوع بوده و حتما می باید در چمدان های بار جاسازی و تحویل قسمت حمل بار گردند.
برای رانندگی در گرجستان می باید گواهینامه ملی این کشور یا یک گواهینامه بین المللی در اختیار داشته باشید. یک مجوز بین المللی برای رانندگی است که دارندگان آن قادر خواهند بود بدون نیاز به گذراندن دوره های آموزش رانندگی یا شرکت در امتحانات راهنمایی و رانندگی در بیش از 160 کشور جهان رانندگی نمایند ، مضاف بر اینکه این مجوز به عنوان یک سند معتبر بین المللی ، می تواند تعیین و تأیید کننده هویت دارنده آن به شمار آید. اضافه می نماید متقاضیان این نوع گواهینامه می توانند در داخل کشور با مراجعه به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران معاونت راهنمایی و رانندگی و با ارائه گواهینامه ایرانی معتبر خود ، نسبت به دریافت آن اقدام نمایند.
به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور ، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود ، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید.
چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده 36 کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی ، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد.



  • جاذبه‌های گردشگری ترابزون

    شهر ترابزون در کشور ترکیه شهری ساحلی و در مجاورت دریای سیاه در شمال شرقی ترکیه واقع شده است. این شهر در گذشته دروازه ای تجاری به ایران و قفقاز به شمار می رفته و محلی برای تبادل پارچه های ابریشمی و کتان بوده است. تنوع نژادی و مذهبی در این شهر بسیار به چشم می خورد و علتش هم موقعیت جغرافیایی آن است. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.


  • جاذبه‌های گردشگری باتومی

    ساحل سحرآمیز - مردم باتومی معتقدند شنا کردن و آفتاب گرفتن در این ساحل بیماری‌های مفصلی را درمان می‌کند و آبی آرامش‌بخش دارد. این ساحل از محبوب‌ترین جاهای دیدنی باتومی است و مردم محلی و گردشگران، شناکردن در دریای سیاه و استراحت و آفتاب‌گرفتن در ساحل سحرآمیز را دوست دارند. شما هم در سفر به باتومی این ساحل را تجربه کنید و ببینید که واقعا حرف‌هایی که در موردش گفته می‌شود حقیقت دارد یا نه.

    بلوار باتومی - این بلوار در مجاورت دریا از زیباترین جاذبه‌ ها در سفر به باتومی است. این مسیر پیاده‌روی وسیع با درخت‌کاری و گل‌آرایی خاص با چشم‌انداز دریا و شهر در حالی‌که نسیم ملایمی می‌وزد، در طول روز جان می‌دهد برای سیاحت. علاوه بر درختکاری، بناهای زیبا، مجسمه‌ها و سازه‌های هنری، چرخ‌وفلک و آب‌نماهای موزیکال، منظره‌ی چشم‌نوازی از این بلوار ساخته‌اند. کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز این بلوار در شب شور و حال خاصی دارند.

    میدان اروپا - در واقع میدان اصلی شهر باتومی است و احتمالا در تور باتومی بارها از آن عبور می‌کنید. بسیاری از کنسرت‌های بزرگ خوانندگان مطرح خوزه کارراس، آندریا بوچلی، گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس در این میدان برگزار شده‌اند. مجاور این میدان پارکی است که در شب‌های گرم تابستان گردشگران و اهالی باتومی در آن استراحت می‌کنند.

    میدان پیازا - از زیباترین معابر باتومی است و سبک‌ و سیاقی ایتالیایی دارد. دور تا دور این میدان را هتل و رستوران و کافه احاطه کرده است. بساط موسیقی خیابانی و در کافه‌ها موسیقی زنده هر شب به راه است.

    مجسمه‌ مده‌آ - این مجسمه برای زنده نگه‌داشتن افسانه‌ مده‌آ در باتومی ساخته شده است. در اسطوره‌های یونانی مده‌آ زنی از اهالی کولخیس در گرجستان بوده است. یاسون که رهبر پهلوانان یونانی بوده، عازم سفری می‌شود تا بتواند به پدر خود برای پس‌ گرفتن تخت پادشاهی کمک کند. مده‌آ عاشق یاسون می‌شود و با او فرار و سپس ازدواج می‌کند. بعدها یاسون او را رها می‌کند و عاشق دختری دیگر می‌شود. مده‌آ از شدت خشم، معشوق جدید یاسون و فرزندان خود را می‌کشد.

    آکواریوم باتومی - این آکواریوم تنها برای نمایش ماهی‌ها و آبزیان، مشهور نیست و به خاطر بنای بسیار مدرنش مشهور است که در طراحی آن از سنگریزه‌های ساحلی باتومی الهام گرفته شده است. نمای بیرونی آکواریوم باتومی شبیه چهار سنگ بزرگ است که در داخل هرکدام گونه‌های خاصی از آبزیان را به نمایش گذاشته‌اند.

    مجسمه عشق - این مجسمه در واقع دو سازه فلزی است از شمایل یک زن و مرد هستند که در کنار دریا واقع شده است. این دو مجسمه نماد عشق پسری به نام علی اهل آذربایجان است که عاشق دختری گرجی و مسیحی به نام نینو می‌شود. طبق داستان خانواده‌ها با عشق آنان مخالفت می‌کنند و آن دو مجبور می‌شوند از هم جدا شوند ولی دوری هم را نمی‌توانند تحمل کنند و دق کرده و از دنیا می‌روند تا در دنیایی دیگر به هم برسند.

    کلیسای جامع مادر مقدس باتومی - این کلیسای زیبا در خیابان باراتاشویلی، باشکوه‌ترین کلیسای باتومی است و معماری بیرونی و درونی آن بسیار زیباست. این بنا که به سبک گوتیک ساخته شده است دارای دو برج دوقلوی بلند، پنجره‌های شیشه ای رنگی، مجسمه‌های سنگی و نقاشی‌های دیواری زیباست.

    تله کابین آرگو - این تله‌کابین با ارتفاعی ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا، چشم‌انداز منحصربه‌فردی از شهر باتومی، دریای سیاه و کوه‌های احاطه‌کننده‌ آن دارد. همچنین در این مرکز تفریحی انواع رستوران‌، کافه‌ و فروشگاه‌ نیز وجود دارد و تراس لژِ سلطنتیِ آن منظره‌ زیبایی از شهر و تپه‌های اطراف را به معرض نمایش می‌گذارد.





© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ