Loading ..
صفحه اول ویزای ترکمنستان

ویزای ترکمنستان

شرایط اخذ ویزای ترکمنستان

فرآیند دریافت ویزای توریستی به این صورت است که شما یک تور را از طریق یک آژانس گردشگری رزرو می کنید، سپس آنها برای نامه دعوت شما (LOI)  به خدمات مهاجرت ایالتی درخواست می کنند. پس از دریافت LOI، می توانید ویزا را در هر سفارت، فرودگاه در بدو ورود، یا اکثر مرزهای زمینی در بدو ورود دریافت کنید. هیچ بررسی یا احتمال رد دیگری وجود ندارد - LOI کلید اصلی است.

حامی شما می تواند موارد زیر باشد:

آژانس مسافرتی، اگر قصد دارید به عنوان توریست به ترکمنستان سفر کنید. وب سایت سفارت ترکمنستان در ایران را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها لیستی از آژانس های مسافرتی ارائه دهنده تورهای ترکمنستان در دسترس دارند یا خیر.
فردی که قبلاً در ترکمنستان اقامت دارد. بنابراین، آژانس تور شما بسیاری از درخواست های ویزای شما را برای شما انجام خواهد داد. آنها اطلاعات لازم در مورد مدارک و شرایط لازم برای دعوت نامه را خواهند داشت. درخواست برای دعوت نامه می تواند تا 20 روز کاری یا در کل حدود یک ماه طول بکشد. با این حال، پس از دریافت نامه دعوت، درخواست ویزا بسیار ساده تر می شود، زیرا LOI مهمترین بخش درخواست ویزا است.

پس از دریافت دعوت نامه ترکمنستان :

پس از دریافت دعوت نامه، می توانید برای دریافت ویزا به نزدیکترین سفارت یا کنسولگری ترکمنستان اقدام کنید. دفاتر نمایندگی دیپلماتیک ترکمنستان را اینجا بیابید. برای استعلام روند درخواست با سفارت/ کنسولگری تماس بگیرید. برخی از دفاتر ممکن است به شما اجازه دهند از طریق پست یا آنلاین درخواست دهید. شما باید دعوت نامه را به همراه پاسپورت خود و سایر مدارک مورد نیاز ارسال کنید. هزینه ویزا را پرداخت کنید. منتظر بمانید تا ویزا پردازش شود. اگر نمایندگی ترکمنستان در کشور شما وجود ندارد، می توانید برای دریافت ویزا در هنگام ورود به فرودگاه عشق آباد یا مرزهای زمینی نیز اقدام کنید.

قوانینی که پیش از سفر به ترکمنستان باید بدانید!

  1. مجازات های کیفری:  شما تابع قوانین محلی هستید. اگر قوانین محلی را نقض کنید، حتی ناآگاهانه، ممکن است اخراج، دستگیر یا زندانی شوید.
  2. گرفتن عکس از ساختمان های خاص غیرقانونی است. قبل از گرفتن عکس از هر چیز احتمالی نظامی یا امنیتی، از جمله ساختمان های دولتی و بازارهای مواد غذایی، بپرسید.
  3. اگر شب را در مکانی غیر از محلی که با پیامک ثبت نام کرده اید بمانید، ممکن است دستگیر شوید.
  4. اگر دستگیر یا بازداشت شدید، از پلیس یا مقامات زندان بخواهید که فورا به سفارت ایران اطلاع دهند.
  5. پول: ترکمنستان اقتصاد نقدی دارد. اکثر مشاغل، از جمله خطوط هوایی و هتل ها، کارت اعتباری را نمی پذیرند. در حالی که برخی از دستگاه های خودپرداز در عشق آباد وجود دارد، دریافت چک های شخصی ممکن است تا دو ماه طول بکشد.
  6. واحد پول رسمی در ترکمنستان منات ترکمن است. استفاده از ارزهای خارجی و مبادله پول در بازار سیاه غیرقانونی است. منات را می توانید از دستگاه های خودپرداز تهیه کنید.
  7. مقررات گمرکی ترکمنستان سختگیرانه است، به ویژه در مورد فرش، جواهرات، آلات موسیقی، هنر، آثار باستانی، عتیقه جات و حیوانات حفاظت شده. قبل از خرید و حمل چنین اقلامی به سفارت ترکمنستان مراجعه کنید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ترکمنستان

  • گذرنامه باید:
  1. حداقل دو صفحه ویزا خالی داشته باشد؛
  2. شش ماه پس از تاریخ خروج معتبر باشد؛
  • عکس
  1. یک قطعه عکس رنگی در اندازه پاسپورت عکس باید:
  2. در سه ماه گذشته گرفته شده و بر روی کاغذ عکس با کیفیت بالا چاپ شود؛
  3. در مقابل پس زمینه تمام سفید گرفته شود؛
  4. 45 میلی متر در 35 میلی متر باشد؛
  5. نمای کامل از جلوی سر خود را با صورت در مرکز قرار دهید و حالت خنثی (غیر خندان) را نشان دهید؛
  6. از عینک و سرپوش استفاده نکنید مگر برای مقاصد مذهبی؛
  7. عکس شما نباید روی ویزا شما چسبانده شود؛
  • دعوت نامه
  1. دعوت نامه ای که از مجری تور دریافت شده است. کپی این مدرک نیز قابل قبول است. این دعوتنامه باید توسط اداره مهاجرت دولتی ترکمنستان صادر شود.
  • فتوکپی از برخی از مواد کاربردی
  1. یک کپی رنگی واضح از صفحه(های) اطلاعات از گذرنامه متقاضی. 
  • فرم درخواست ویزا
  1. یک فرم درخواست کاملاً تکمیل شده و امضا شده (دورو چاپ نکنید). این فرم باید:
  2. تعداد ورودی ها را همانطور که در دعوت نامه ذکر شده است، مطابقت دهد؛
  3. تعداد روزها/ماه های اقامت را همانطور که در دعوت نامه ذکر شده است، مطابقت دهد.

تعرفه ویزای ترکمنستان

هزینه های درخواست ویزای توریستی ترکمنستان به شرح زیر است:

  • تک ورودی
  1. 10 روز - 35 دلار
  2. 20 روز - 45 دلار
  3. 1 ماه - 55 دلار
  4. 3 ماه - 115 دلار
  5. 6 ماه - 205 دلار
  • ورودی چندگانه
  1. 1 ماه - 75 دلار
  2. 3 ماه - 155 دلار
  3. 6 ماه - 275 دلار

پیگیری جواب

زمان رسیدگی به ویزای ترکمنستان 10 روز از زمانی است که سفارت درخواست تکمیل شده شما را دریافت می کند. با این حال، دریافت دعوت نامه از اداره مهاجرت ترکمنستان ممکن است تا یک ماه طول بکشد. بنابراین، اگر قصد سفر به ترکمنستان را دارید، باید با آژانس مسافرتی تماس بگیرید و از قبل برنامه ریزی تور خود را شروع کنید. مدت زمان صدور و تمدید ویزای ترکمنستان : مدت زمان ویزای ترکمنستان به دلیل سفر، مدت زمان تور و همچنین ملیت شما بستگی دارد. آنها می توانند برای یک، دو یا چند ورودی صادر شوند و مدت زمان آنها از 10 روز تا یک سال متغیر است. اگرچه تمدید ویزای ترکمنستان اقدام معمولی نیست، اما اگر به خدمات مهاجرت دولتی ترکمنستان مراجعه کنید، ممکن است بتوانید ویزای ترکمنستان خود را برای 3 تا 5 روز دیگر تمدید کنید. برای این امر، به نامه ای نیاز دارید که توضیح دهد چرا به دنبال تمدید و پرداخت هزینه تمدید ویزا هستید.

ریجکت شدن ویزای ترکمنستان

از تابستان 2015، ترکمنستان به طور تصادفی بیشتر از 50 درصد ویزا های توریستی متقاضیان را رد کرده است. طبق نتایج، رد شدن همه نوع ملیت‌ها، جنسیت‌ها و سن‌ها ممکن است. دلایل رد این ویزا همچنان مبهم است، اما ممکن است که به بدتر شدن وضعیت اقتصادی و افزایش حضور طالبان در مرز ترکمنستان مربوط باشد.

شماره تماس جهت درخواست ویزای ترکمنستان

02634100



پرسش و پاسخ درباره ویزای ترکمنستان


، پرسش‌های خود در درباره ویزای ترکمنستان را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای ترکمنستان


پرسش ؟ ممنون از شرکت پرواز نقره‌ای که برامون ویزای ترکمنستان گرفتند
پاسخ سلام ممنون از شما



ترکمنستان


جاهای دیدنی ترکمنستان :
ترکمنستان یکی از همسایه‌های شمالی ایران به حساب می‌آید که دارای فرهنگ غنی می باشد و به خاطر مکان‌های باستانی و معماری‌های خود شهرت خاصی دارد. این کشور مناطق دیدنی بی‌شماری دارد که برخی از آن‌ها آن طور که باید و شاید شناخته نشده‌اند. بیشتر مردم ترکمنستان، ترکمن هستند و اقلیت قابل توجهی روس و ازبک نیز در این کشور حضور دارند. سایر اقوام، قزاقها، تاتارها، اوکراینی‌ها، ارمنی‌ها، آذربایجانی‌ها هستند.
بنای یادبود استقلال - استقلال یکی از بناهایی است در شهر عشق آباد که مردم ترکمنستان با افتخار از آن یاد می کنند. این بنا برای گرامیداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق که در سال ۱۹۹۱ اتفاق افتاده، ساخته شد و تقریبا هر گوشه ی آن یادآور این قضیه می باشد. بنای استقلال از ۲۷ مجسمه قهرمانان ملی و سازه طلایی ۲۷ متری ساخته شده است که یادآور روز استقلال ترکمنستان است.
موزه ملی تاریخ عشق آباد - موزه ملی تاریخ عشق آباد از دیگر جاهای دیدنی ترکمنستان است که  با قدم زدن در میان این موزه می‌توانید با مجموعه‌ای از سه موزه ارزشمند روبه‌رو شوید که شامل موزه تاریخ، موزه طبیعت و موزه ریاست جمهوری می‌شود.
موزه فرش ترکمنی - موزه فرش که متعلق به موزه ملی ترکمنستان است دارای فرش هایی بسیار بزرگ و دست باف می باشد. قدمت فرش هایی که درون این موزه قرار دارند به قرن ۱۸ و ۱۹ باز می گردد. یکی از این فرش ها در سال ۲۰۰۱ بافته شده و در کتاب گینس هم به ثبت رسیده است. مساحت این فرش ۳۰۱ متر مربع است و برای بزرگداشت استقلال ترکمنستان از شوروی سابق نیز بافته شده است. در این موزه، انواع قالی، نمد، خورجین و… هم به نمایش گذاشته می شود.
کاخ آغوزخان - کاخ آغوزخان محل رسمی اقامت و کار رئيس جمهور ترکمنستان است که در میدان استقلال عشق آباد قرار دارد. بنا در سال ۱۹۹۷، برای صفرمراد نیازف، اولین رئیس جمهور ترکمنستان بعد از استقلال کشور از اتحادیه جماهیر شوروی ساخته شد. سالن‌های کاخ آغوزخان عبارتند از سالن طلایی، سالن گورکوت آتا، سالن سلجوق خان، سالن بایرام خان و سالن ماگتیمگولی.
دروازه جهنم - با توجه به شکل و ظاهر ترسناک این گودال بزرگ، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کشور ترکمنستان محسوب می‌شود. این دروازه بزرگ توسط محققین شوروی، در حال کشف نفت به وجود آمد که درون آن از گازهای سمی تشکیل شده است. در طی بررسی‌های متعدد تیم حفاری تصمیم گرفتند که داخل آن را آتش بزنند تا از احتمالات دیگر جلوگیری به عمل آورند. البته هنوز بعد از 40 سال شعله‌ور ‌است و قصد خاموشی ندارد.
 



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ