Loading ..
صفحه اول ویزای هنگ کنگ

ویزای هنگ کنگ

شرایط اخذ ویزای هنگ کنگ

اخذ ویزای هنگ کنگ برای ایرانیان :

ایرانیان برای سفر به هنگ کنگ نیاز به اخذ ویزای هنگ کنگ یا همان اجازه ورود دارند. ایرانیان برای اخذ ویزای هنگ کنگ لازم است که به سفارت چین در تهران مراجعه کنند، شما نیز همچنین می‌توانید با ارائه مدارک خود به کارشناسان ما در بخش ویزا اقدام به دریافت روادید هنگ کنگ کنند.

مدت اعتبار ویزای هنگ‌ کنگ :

ویزای توریستی هنگ کنگ از تاریخ صدور به مدت 3 ماه اعتبار دارد. شما می‌توانید پس از هربار ورود به مدت 14 روز در آنجا بمانید.


انواع ویزای هنگ کنگ

انواع ویزای هنگ‌ کنگ شامل تعداد زیر می‌باشد :

  • ویزای توریستی / ترانزیت (ویزا توریستی به دو صورت عادی، فوری و چند بار ورود صادر می‌شود)
  • ویزای کار
  • ویزا تحصیلی
  • اقامت

ویزای توریستی هنگ‌ کنگ :

هنگ کنگ به علت داشتن جاذبه های توریستی بی‌نظیر، هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. ایرانیان برای سفر به این کشور زیبا باید ویزای توریستی هنگ‌کنگ را دریافت نمایند. برای دریافت ویزای توریستی هنگ کنگ فقط کافیست که تمامی مدارک مورد نیاز را به کنسولگری چین در ایران تحویل دهید و پیگیری ‌های لازم را از طریق لیانا پرواز انجام دهید.

ویزای کار هنگ‌ کنگ :

هنگ‌کنگ ازجمله کشورهایی است که از نظر اقتصادی بسیار مناسب زندگی و کار کردن می‌باشد. برای دریافت ویزای کاری هنگ کنگ لازم است که از یک کارفرما در هنگ کنگ دعوت نامه کاری در یافت کنید که معمولا نیاز به تخصص ویژه دارند و خیلی هم آسان نیست.

ویزای تحصیلی هنگ کنگ :

از آنجایی که چین و هنگ کنگ دارای دانشگاه‌های نسبتا خوبی هستند، شما می‌توانید برای تحصیل در هر مقطعی در هنگ کنگ اقدام کنید. نکته هایی که باید در این مورد رعایت کنید اول تسلط کامل به زبان انگلیسی، دوم پس از اینکه توانستید پذیرش از دانشگاه بگیرید باید نسبت به تهیه خوابگاه یا محل اقامت اقدام کنید.


مدارک مورد نیاز برای ویزای هنگ کنگ

  • گذرنامه دارای اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست ویزا: باید این فرم را از وبسایت سفارت تهیه کنید و قبل از اینکه به صورت حضوری به سفارت بروید آن را تکمیل کنید.
  • دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید: این عکس ها باید در سال جاری گرفته شده باشند و صورت کاملا مشخص باشد.
  • گواهی تمکن مالی: این گواهی باید شامل پرینت حساب مالی شما باشد تا نشان دهد از توانایی مالی کافی برای این سفر برخوردار هستید.
  •  مدارکی که ثابت کند پس از پایان مدت به ایران برمی گردید: این مدرک می تواند بلیط رفت و برگشت هواپیما و یا وچر هتل باشد.
  • گواهی اشتغال به کار: به همره این گواهی باید اطلاعاتی را درباره میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، سابقه کار یا اسناد دیگری مانند جواز کسب را هم ارائه دهید.

تعرفه ویزای هنگ کنگ

برای دریافت ویزای توریستی هنگ کنگ موظف هستید که مبلغی را به اداره مهاجرت این منطقه پرداخت کنید تا درخواست شما بررسی شود. از آنجایی که در صورت رد درخواست این هزینه به شما عودت داده نمیشود، پس هنگام درخواست از کامل بودن اسناد و دارا بودن شرایط پذیرش خود مطمئن باشید. برای دریافت ویزا هنگ کنگ می توانید هزینه را از طریق پول نقد یا کارت بانکی پرداخت کنید. این هزینه برای ویزای عادی تا 6 ماه اقامت 163 دلار کانادا خواهد بود. برای دریافت ویزا به شکل سریع تر باید 230 دلار و برای ویزاها به شکل ویژه 276 دلار کانادا باید پرداخت کنید. شهروندانی که قصد دارند مدت اقامت بیشتری (یکساله) در این کشور داشته باشند، باید 213 دلار کانادا برای روند عادی دریافت ویزا، 280 دلار برای دریافت ویزا به شکل سریع و 326 دلار کانادا برای دریافت ویژه ویزا پرداخت کنند.


پیگیری جواب

زمان مورد نیاز برای دریافت ویزای هنگ کنگ : از آنجا که ویزای هنگ کنگ به صورت عادی، فوری و چندبار ورود صادر می‌شود، بسته به نوع آن زمان دریافت آن متفاوت خواهد بود ولی معمولا بین 35 تا 45 روز زمان می‌برد. همچنین زمان تحویل مدارک و ویزا روزهای سه‌شنبه است.

ریجکت شدن ویزای هنگ کنگ

تا اینجا مقاله نحوه ثبت درخواست ویزای هنگ کنگ را متوجه شدیم. اما یکی از مباحث مهم پیرامون انواع ویزاها خصوصا نوع گردشگری، دلایلی است که باعث رد شدن درخواست متقاضیان می شود. افراد متقاضی دریافت ویزا به علل مختلف ممکن است از سوی افسر ویزا کشور مورد نظر رد صلاحیت شوند و درخواست آن ها جواب منفی بگیرد. یکی از این عوامل اشتباهات رایجی است که اغلب متقاضیان مرتکب می شوند و آن هم این است که اسناد لازم را برای حمایت و اثبات خود را جمع آوری نمی کنند یا مدارک را ناقص تحویل می دهند. این عامل اغلب به دلیل بی توجهی افراد و یا کم اهمیت دانستن ماجرای اخذ ویزای توریستی رخ خواهد داد. یکی دیگر از دلایل رایجی که ممکن است هر کسی با آن مواجه شود، عدم توجه به پر کردن صحیح فرم درخواست ویزا است. بررسی دستورالعمل های خواسته شده قبل از پر کردن هر بخش به راحتی می تواند شما را از این مرحله عبور دهد. عدم اثبات توانایی مالی برای ساپورت سفر و داشتن سوابق خلافکارانه هم می تواند در ریجکت شدن درخواست ویزای هنگ کنگ بسیار موثر باشند.

فرم درخواست ارزیابی ویزای هنگ کنگ



تورهای نمایشگاهی

تورهای نمایشگاهی هنگ کنگ لحظه آخری با بهترین قیمت



پرسش و پاسخ درباره ویزای هنگ کنگ


، پرسش‌های خود در درباره ویزای هنگ کنگ را ثبت کنید



پرسش‌های متداول درباره ویزای هنگ کنگ


پرسش ؟ اگر برای نمایشگاه ویزا بخواهیم شرایط همینه یا ویزا نمایشگاهی متفاوت هست؟
پاسخ سلام شرایط ویزا یکسان هست.



هنگ کنگ

هُنگ کُنگ شهری جزیره‌ای در جنوب چین، و یکی از مهم‌ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان است. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود، و در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست. شهر هنگ‌کنگ با ۳۹ ساختمان بلند، که ارتفاع هر یک بیش از ۲۰۰ متر است، به شهر آسمان‌خراش‌ها معروف است. از مجموع ۱۵برج مرتفع دنیا، ۴ برج آن در هنگ‌کنگ واقع شده است. منطقه هنگ‌کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به‌شمار می‌آید. همچنین هنگ کنگ، به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی‌های بزرگ باربری بین‌المللی است، شهرت فراوان دارد.
قله ویکتوریا - اگر قرار باشد از میان تمام جاذبه‌های هنگ کنگ فقط یک مورد را انتخاب کنیم، آن یک گزینه قطعاً «ویکتوریا پیک» یا همان «قله‌ی ویکتوریا» خواهد بود. به کمک واگن برقی مخصوص این مکان می‌توانید خودتان را به بالای این منطقه‌ تماشایی برسانید تا شهر شلوغ و آسمان‌خراش‌ها و جزیره‌های اطراف آن را تماشا کنید. زیبایی این منظره هنگام بعد از ظهر و درخشش ساختمان‌ها، بیشتر هم می‌شود و علاوه بر آن می‌توانید در پارک سرسبز آن نیز یکی دو ساعت را بگذرانید. از این ناحیه حس می‌کنید تمام هنگ کنگ زیر پایتان است و احتمالاً خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به یادگار خواهد ماند.
معبد ونگ تای سین - یکی از بناهای نسبتاً جدید و جالب هنگ کنگ به حساب می‌آید و بازدیدکنندگان معمولاً مبلغ کمی را به آن اهدا می‌کنند که از آن برای نگهداری معبد استفاده می‌شود. معبد ابتدایی و اصلی این مکان، ساختمانی شخصی بود و قدمت آن به سال 1920 میلادی برمی‌گردد. این بنا در سال 1968 با ساختمانی جدیدتر جایگزین شد؛ یعنی همانی که امروزه می‌بینید. این معبد را به افتخار خدای تائوئیسم، یعنی ونگ تای سین تأسیس کردند که از نظر مردم، برایشان در مسابقات اسب‌سواری خوش‌شانسی می‌آورد و بیماری‌ها را درمان می‌کند. این معبد از چندین ساختمان مختلف تشکیل می‌شود و هنگام بازدید احتمالاً با پیشگوها و چوب‌های جاس روبرو خواهید شد که چوب باریک و خوشبویی است و آن را در معابد چینی دود می‌کنند.
اوشن پارک یا همان «پارک اقیانوس»، تمام هیجانی را که از یک پارک تفریحی انتظار دارید، از ترن هوایی‌های قدیمی هنگ کنگ گرفته تا «آکواریوم بزرگ» و تماشای حیوانات کمیاب را برآورده می‌کند. آکواریوم این پارک، بیش از هزاران ماهی از 400 گونه‌ی مختلف را در برمی‌گیرد و می‌توانید ستاره‌های دریایی را از نزدیک تماشا و حتی لمس کنید. بازدیدکنندگان در بخش دیگر پارک می‌توانند از گونه‌های مختلف پانداها نیز دیدن کنند. اوشن پارک در هنگ کنگ طرفداران بسیاری دارد و شاید فقط پارک معروف دیگر آن، یعنی «دیزنی لند هنگ کنگ» بتواند با آن رقابت کند.



© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ