Loading ..
تنگه براق فارس


تنگه براق فارس

دره‌ها جزئی از طبیعت هستند که پتانسیل وجود کوه، رودخانه، جنگل، غار، دریاچه، رود و چشمه را باهم دارند، اما دره‌ای که تمام این زیبایی‌ها را داشته باشد کمیاب است. از میان دره‌های ایران، دره تنگه براق بهشت گمشده اقلید فارس تمامی این موهبت‌های طبیعی را به شکلی موزون و دیدنی دارد.

قطعا سفر به این تنگه بی‌نظیر باید در فهرست گردشگری استان فارس گنجانده شود. اکثر گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند، از وجود چنین تنگه زیبایی در شمال فارس بی اطلاعند، اما جالب است بدانید رودی که از رود پالنگان شیراز جدا می‌شود در حاشیه زاگرس و در نزدیکی روستای سده از توابع شهرستان اقلید، صخره‌های بلند و باشکوه سنگی روستای براق را شکافته و به این تنگه جان بخشیده است. وجود همین رود است که حوضچه شنا و تمامی سرسبزی‌های براق را پدید می‌آورد.

بی شک فضایی در بین درختان بلند و خوشرنگ که سرسختانه از میان صخره‌ها رشد کرده‌اند و ستون‌هایی از سنگ‌های سخت، به همراه چمشه‌های جوشیده از دل کوه‌ها که آبشارهای طبیعی بی‌نظیری پدید آورده‌اند، تجربه آرامش مطلق را برای هر گردشگری به همراه دارد. دره عمیق و فوق العاده‌ی براق گویا تکه‌ای از بهترین بهشت‌هاست که نمود زمینی پیدا کرده است.

تصور کنید سفر به تنگه براق و تجربه طبیعت گردی به یاد ماندنی آن در تابستان تا چه اندازه می‌تواند دلپذیر باشد. البته لازم به ذکر است که دره تنگ براق در بهار رنگ‌های روشنی بخش بی‌نظیری به خود می‌گیرد و شکوفه درختان و پوشش گیاهی معطر آن نسیمی فوق العاده مطبوع را به همراه دارد.

همچنین با وجود امکان اسکان در تنگه براق بهشت گمشده اقلید فارس می‌توان طبیعت وحشی و خیره کننده آن در پاییز و زمستان را نیز تجربه کرد.

دره براق در نزدیکی روستای سده از توابع شهرستان اقلید فارس قرار دارد. این دره تنگ با جلوه‌های بی‌نظیر خود در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز و ۸۰ کیلومتری جنوب غرب اقلید واقع شده است. تنگه براق با جلوه‌های چشم نواز خود از شمال به شهرستان آباده و از جنوب به مرودشت راه دارد. روستای براق علاوه بر دره زیبای خود آثار تاریخی از جلوه‌های باستانی شیراز دارد که آن را به یکی از جاهای دیدنی و گردشگری شیراز بدل کرده است.

برای دسترسی به تنگه براق اقلید می‌توان از زیباترین و نزدیکترین مسیر که مجموعه‌ای از شالیزارها و جنگل‌های بلوط است عبور کرد. همچین در این مسیر بی‌نظیر رودخانه کر شیراز همراه شما خواهد بود. برای دسترسی از شهر سده تا دره تنگ براق بیست کیلومتر راه است و در انتهای مسیر، جاده خاکی می‌شود.


شهر شیراز در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته است و از شمال و جنوب توسط کوه‌های بلند محصور شده است. به واسطه وجود این طبیعت کوهستانی، دره‌های شگفت انگیز و تماشایی در سرتاسر شیراز برای علاقه مندان طبیعت و به خصوص علاقه مندان به صخره نوردی گسترده شده است.

تنگه براق فارس ، تنگه براق اقلید فارس ، تنگه براق ، تنگه براق فارس ، اقلید فارس ، اقلید ، فارس

امتیاز خوانندگان به وبلاگ تنگه براق فارس
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ تنگه براق فارس

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ