Loading ..
دانستنیهای تور مرداب هسل


دانستنیهای تور مرداب هسل

وقتی طبیعت دست به هنرنمایی می زند ، نتیجه اش می شود مردابی به نام هَسَل. هر فصلی که به این مرداب سر بزنید ، رنگی متفاوت از آن را می بینید. برای دیدنش باید راهی چالوس و جنگل های انبوه آنجا شوید.
مرداب هَسَل کجاست؟
در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و 15 کیلومتری شمال غربی شهر مرز ن آباد ، جنگل معروف مشل موزی است که البته به جنگل فین یا محمدآباد هم شناخته می شود. این جنگل از جنوب به جنگل های سوته لار و منطقه ی کردشت ، از شمال و شمال غرب به گاوسرای قدیمی مشعل و منطقه ی مشعل موزی و از شرق به منطقه ی مشعال لات می رسد. در دلِ این جنگل ، مرداب هسل قرار گرفته که با رنگ خاصی که در هر فصلی دارد ، شناخته می شود.
مرداب هَسل یا هِسِل؟
بیایید درباره ی اسمش با هم به توافق برسیم تا بعدا به سراغ آدرس مرداب هسل برویم. منطقه ی مازندران در گذشته به تَبَرستان یا طبرستان معروف بوده و از گویش های محلی این منطقه ، گویش تبری کلارَستاقی است. در این گویش به هر آبگیر فصلی هَسَل می گویند. این مرداب هم از آنجایی که در منطقه ی مازندران و جنگل های انبوه چالوس است ، به این نام معروف شده است. در اصل نام این مرداب ، کنّیچال است.
از چه مسیری به مرداب هسل برویم؟
برای رسیدن به این مرداب باید به سمت جاده ی چالوس برویم. در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و 15 کیلومتری شمال غربی شهر مرزن آباد وارد راهی فرعی می شوید و بعد از گذر از جاده ای 2 تا 3 کیلومتری به مرداب هسل می رسید. این مرداب در نزدیکی روستای طلاجو قرار گرفته و از اهالی این روستا هم می توانید کمک بگیرید.
دیدنی های مرداب هسل و جاذبه های اطراف آن را بشناسید
مسیر جنگلی که برای رسیدن به مرداب طی می کنید ، به خودی خود جذاب و زیباست. مرداب هم که جاذبه ی اصلی است. همانطور که قبلا گفتیم ، هر فصل این مرداب رنگی متفاوت دارد. جلبک هایی که روی این دریاچه هستند ، در بهار و تابستان سبز رنگ هستند و در پاییز و زمستان ، قرمز آجری و نارنجی. هسل تا 50 سال قبل جایی بود که خانواده های دامدار در کنارش زندگی می کردند اما اکنون این گونه نیست. هسل زیستگاه لاک پشت ها ، وزغها و زالوها هم بوده اما به خاطر جاده ای که در نزدیکی اش ساخته شده و رفتار نامناسب مردم ، حضورشان کم رنگ شده است.


مرداب صورتی هسل ، آبشار شرشر طلا جو ، جنگل پیمایی در جنگل

تور مرداب هسل

امتیاز خوانندگان به وبلاگ دانستنیهای تور مرداب هسل
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دانستنیهای تور مرداب هسل

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ