تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


استان البرز ، کرج ، گوهردشت ، خیابان اصلی ، بین داریوش و سه باندی ، ساختمان 47 ، طبقه فوقانی بانک سپه (بانک قوامین سابق )

سفر با قطار های لوکس ، همچون هواپیما و کروزهای مجلل رویایی بر فراز اقیانوس ها ، یکی از خاطره انگیز ترین تجربه های سفر به خصوص برای لاکچری گردها بوده و روز به روز سبک گردش لوکس با قیمت ها و خدمات متنوع ، عمومیت بیشتری پیدا می کند و مسافران میتوانند با تلفن 02634449642 نسبت به خرید بلیط قطارهای لوکس تا معمولی به نقاط مختلف ایران اقدام کنند.

سفر با قطار همیشه ارزان ، پر مخاطب و امن تر از سفر با اتوبوس و هواپیما است. قطار معمولا وسیله راحت تری از خودرو شخصی ، اتوبوس و مینی بوس بوده و امکان خوابیدن راحت را فراهم می کند.

سفر با قطار ، معمولا ارزان است. به خصوص برای کسانی که قصد برنامه ریزی سفرهای نوروزی دارند ، پیش فروش بلیط قطارهای نوروزی فرصت خوبی برای برنامه ریزی سفر به نقاط مختلف ایران و اقامت در جاهایی خاطره انگیز و جذاب مثل چاهکوه قشم ، سوباتان و مازیچال و فیلبند گیلان و مازندران یا جنگل ابر استان گلستان (نگارستان ایران) است.

اگر قصد برنامه ریزی سفرهای نوروزی دارید و میخواهید با هزینه کم اما لوکس ، سفری آسان و راحت را تجربه کنید ، استفاده از قطار ، گزینه خوبی برای سفر است.

در ایران ، چند سالی است که خدمات ریلی لاکچری با رعایت استانداردهای بین المللی در اختیار مسافران قرار گرفته است تا سفری خاطره انگیز و لوکس را در مسیرهای پر تردد شمالی و جنوبی و شرقی کشور تجربه کنند. اگر قصد سفر به مشهد ، تهران ، زنجان ، قزوین ، قم و اهواز دارید ، با تلفن 02634449642 تماس بگیرید.


قطار ۵ ستاره لوکس فدک

یکی از قطارهای لوکس شبکه ریلی کشور را باید قطار فدک دانست که بین تهران ، قم ، زنجان ، شیراز ، اهواز ، قزوین ، کرج و مشهد در تردد است. خدمات در این قطار در سه سطح: لاکچری ، تجاری و عادی صورت می گیرد که هر یک قیمت و شرایط خاصی دارد. امکان رزرو بلیط های این قطار از طریق سایت اینترنتی آن وجود دارد. برای سفرهای بالاتر از ۲ نفر ، امکان یک شب اقامت رایگان در شهر مقصد نیز بعضا در اختیار مسافران قرار می گیرد.

سرویس های متنوع و جذاب و واقعا لاکچری در اختیار مسافران لاکچری گرد قطار می گیرد که از آن جمله میتوان به : استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین VIP ، ارائه حوله مرطوب ، سرو نوشیدنی ، خوشامدگویی ، استفاده از ظروف چینی سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار ، سرو پیش غذا ، غذای اصلی و دسر ، سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا اشاره کرد.

علاوه بر این ها ، خدمات ویژه ای هم به جز موارد خوردنی و نوشیدنی در اختیار مسافران قرار می گیرد که از آن جمله میتوان به :‌ ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت ، بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته ، IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم ، انتخاب موسیقی ، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار ، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار ، ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست ، ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست و ارائه هدفون و روزنامه اشاره کرد. این قطار سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی داشته و احضار مهماندار به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مهمانان قرار دارد.

برای مسافران هتل های لوکس ، قطارهای لوکس ، هواپیماهای لوکس ، کروزهای لوکس ، SPA های لوکس و به طور کل خدمات لوکس ، مقوله غذا اهمیت زیادیدارد. از اولویت های هر شرکت مسافربری ریلی ، ارائه غذاهای با کیفیت و تنوع وعده های خوراکی با بهترین کیفیت و متریال است که میتواند خاطره خوب و خوشی را برای لاکچری گردها تداعی کند.

قطارهای لوکس ۵ ستاره فدک به منظور ارائه خدمات کترینگ حرفه ای در سطح استانداردهای بین المللی ، قراردادی با کترینگی به نام DONA اتریش منعقد کرده است که تا لذیذ ترین غذاهای ایرانی و فرنگی را در اختیار مسافران لاکچری گردش قرار دهد. فعالیتی که با انتقادات سیاسی نیز در داخل کشور مواجه شد.

یكی از ویژگی های این كترینگ ، سازگاری توشه‌های غذایی‌‌ با ذائقه ، سلیقه‌ی ایرانی و در نظرگرفتن ملاحظات تغذیه در حین سفر است. درآشپزخانه‌ی صنعتی مجهز دونا ، مرغوب ترین مواد غذایی با توجه به الگو های تغذیه ای در قطار تحت نظارت یک سرآشپز اتریشی انتخاب می‌شود و مشخصات بهداشتی و شناسنامه محصولات دقیقاً به ثبت می‌رسد.

نکته ای که باید توجه کنید آن است که در کترینگ DONA ، موارد متعددی در نظر گرفته می‌شود و طبق جدول زمان بندی حرکت قطار ، توشه‌های مربوطه به صورت تازه طبخ و آماده‌سازی می‌شود. بطور مثال در وعده‌های‌ صبحگاهی از مواد با درصد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی در انسان استفاده می‌شود.

در وعده‌ی ناهار از موادی بصورت تركیبی از قند‌ها و پروتئین‌ها استفاده شده و در هنگام شب مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می گیرد. بسته‌بندی مواد غذایی در كترینگ DONA با استفاده از سیستم اتوماتیک وكیوم و ظروف یكبار مصرف آماده شده و به قطار منتقل می‌گردد و در بخچال های مجهز نگهداری و در زمان استفاده سرو می شود.

طراحی لاکچری قطارهای لوکس فدک

در طراحی دکوراسیون داخلی قطارهای لوکس فدک ، تلفیقی از سنت و مدرنیته با استفاده از طرح ها و نقوش اسلیمی ایرانی و اسلامی انجام شده که فضایی جذاب را برای مسافران داخلی و بین المللی به تصویر می کشد که معمولا در قطارهای لوکس خاورمیانه مشاهده نمی شود. استفاده از نمادهای تصویری ایرانی و بهره گیری از یک روح واحد در طراحی ها مثل مفهوم باغ فدک به عنوان باغی سرسبز در دل کویر ، از جمله شاخص های دکوراسیون داخلی این قطار مجلل است.

در طراحی فضای داخلی این قطارهای لوکس سعی شده تا علاوه بر موارد فوق ، تلفیق رنگ های باشکوه سفید ، فیروزه ای و طلایی در دکوراسیون لحاظ شود که فضای انرژی مثبت و دلنشینی را برای مسافران به ارمغان می آورد. همانطور که می دانید ، در روانشناسی رنگ ها ، رنگ فیروزه ای به عنوان رنگ آسمان ، حس انرژی بخش را به مخاطب می دهد و به همین خاطر به عنوان نماد بی کرانگی معروف است. رنگ طلایی نیز الهامی از رنگ خورشید و نماد علم به شمار می رود. طلا نیز در طراحی دکوراسیون داخلی قطارهای لوکس فدک ، به عنوان نمادی از مقام والا و ارزش است که این قطار آن را شایسته مسافران گرانقدر خود می داند.

نکته دیگری که باید در طراحی دکوراسیون داخلی کوپه های قطار لاکچری فدک اشاره شد ، استفاده از خطوط آرامش بخش منحنی در معماری کلیه فضاهای داخلی قطار است که در تجلی آرامش و جذابیت این قطار تاثیر بسزایی این هندسه باشکوه به ارمغان آورده است.

مدیریت خدمات لوکس در قطارهای لوکس فدک

منابع انسانی در شرکت قطارهای لوکس فدک ، اهمیت بسیار داشته و مدیریت مستمر و بهره گیری از تکنیک های جدید در شناسایی و جذب افراد مستعد با استفاده از رویکردهای نوین آموزش و استخدام منابع انسانی در برنامه این شرکت قرار دارد. همه منابع انسانی این شرکت دارای تحصیلات دانشگاهی و بعضا به دو زبان عربی و انگلیسی تسلط دارند. آموزش های تخصصی و حرفه ای پذیرایی و تشریفات این قطار نیز تحت لیسانس DON اتریش است.





تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


مهمترین ویژگی های منحصربه فرد قطارهای لوکس پنج ستاره فدک:

اهم سرویس های قابل ارائه در قطارهای پنج ستاره فدک عبارتند از:
استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافرین
ارائه حوله مرطوب
سرو نوشیدنی خوشامدگویی
استفاده از ظروف چینی
سرو عصرانه یا صبحانه با توجه به ساعت حرکت قطار
سرو پیش غذا ، غذای اصلی و دسر
سرو نوشیدنی گرم بعد از غذا
ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متفاوت
بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم ، انتخاب موسیقی ، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار ، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار
ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست
ارائه هدفون
ارائه روزنامه

سطح خدمات First Class پنج ستاره ویژه فدک
بمنظور تأمین خواسته ها و نیازهای بخشی از مشتریان قطار که تقاضای بهره گیری از خدمات ویژه و حداکثری در طول سفرهای خود را دارند این دسته از سالنها با امکانات و ملزومات خاص به شرح ذیل آماده شده اند:
استفاده از فرش قرمز جهت استقبال اولیه از مسافران
ارائه حوله مرطوب
سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink)
سرو صبحانه یا عصرانه برحسب ساعت حرکت قطار
استفاده از ظروف چینی در پذیرایی ها
سرو پیش غذا
سرو غذای اصلی
سرو دسر
نوشیدنی گرم و سرد برحسب درخواست (چای ، نسکافه ، قهوه اسپرسو)
ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایز نسبت به سایر قطارها و شستشوی روزانه کلیه اقلام مورد استفاده مسافرین
بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم ، انتخاب موسیقی ، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار ، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار
ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

سطح خدمات بیزینس پنج ستاره فدک
ارائه حوله مرطوب
سرو نوشیدنی خوشامدگویی (Welcome Drink)
سرو عصرانه یا صبحانه بر حسب ساعت حرکت قطار
سرو غذای اصلی
نوشیدنی گرم برحسب درخواست (چای ، نسکافه )

ارائه سرویس خواب با کیفیت بالا و متمایز نسبت به سایر قطارها و شستشوی روزانه کلیه اقلام مورد استفاده مسافرین
بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم ، انتخاب موسیقی ، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار ، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار
ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

سطح خدمات اکونومی پنج ستاره فدک
خدمات معین شده این سالنها با هدف تأمین خواسته ها و رفاه هرچه بیشتر مسافران ریلی در قیاس با آنچه که تاکنون در کشور ارائه شده است می باشد که از جمله آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
سرو غذای سبک
سرو نوشیدنی گرم بر حسب درخواست (چای ، نسکافه)
استفاده از لوازم خواب ویژه با حجم کم و انجام شستشوی روزانه کلیه اقلام
بهره گیری از سیستم صوتی و تصویری پیشرفته IPTV با قابلیت هایی از قبیل انتخاب فیلم ، انتخاب موسیقی ، اعلام اطلاعات موقعیت مکانی قطار ، اعلام وضعیت آب و هوا و احضار مهماندار
ارائه ویلچر به مسافران برای جابجایی در ایستگاه و قطار در صورت درخواست
ارائه گهواره به مسافران دارای کودک زیر دو سال در صورت درخواست

طعمی متفاوت از طبخ ایرانی و بین المللی با سرآشپز اتریشی
یكی از اولویت های هر شركت مسافربری ریلی ، کیفیت و تنوع وعده‌ها ‌ی خوراکی ، برای پذیرایی مناسب از مسافرین در حین سفر می‌باشد. در همین راستا قطارهای 5 ستاره فدک اقدام به تاسیس کترینگ تخصصی به نام DONA نموده است. یكی از ویژگی های این كترینگ ، سازگاری توشه‌های غذایی‌‌ با ذائقه ، سلیقه‌ی ایرانی و در نظرگرفتن ملاحظات تغذیه در حین سفر است. درآشپزخانه‌ی صنعتی مجهز دونا ، مرغوب ترین مواد غذایی با توجه به الگو های تغذیه ای در قطار تحت نظارت یک سرآشپز اتریشی انتخاب می‌شود و مشخصات بهداشتی و شناسنامه محصولات دقیقاً به ثبت می‌رسد. در کترینگ دونا ، موارد متعددی در نظر گرفته می‌شود و طبق جدول زمان بندی حرکت قطار ، توشه‌های مربوطه به صورت تازه طبخ و آماده‌سازی می‌شود. بطور مثال در وعده‌های‌ صبحگاهی از مواد با درصد شیرینی بالاتر به جهت تامین انرژی در انسان استفاده می‌شود. در وعده‌ی ناهار از موادی بصورت تركیبی از قند‌ها و پروتئین‌ها استفاده شده و در هنگام شب مواد فیبری و پروتئینی مورد توجه قرار می گیرد. بسته‌بندی مواد غذایی در كترینگ DONA با استفاده از سیستم اتوماتیک وكیوم و ظروف یكبار مصرف آماده شده و به قطار منتقل می‌گردد.



تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


قطار ۵ ستاره زندگی

یکی دیگر از قطارهای لوکس ایران برای ایرانگردان ، قطار لوکس ۵ ستاره زندگی است که در سال ۱۳۹۶ توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) وارد ناوگان ریلی کشور شد. این قطار از قطارهای لوکس کشور است که خدمات زیادی به علاقمندان سفرهای لوکس کم هزینه ارائه کرده است و امکانات هواپیمایی را در اختیار مسافران قرار می دهد. این قطار ، کویه ۴ تخته دارد که برای سفرهای طولانی مدت و خانوادگی در مسیرهایی از جمله تهران-مشهد ، گزینه عالی به نظر می رسد.

بلیط های این قطار به صورت همراه با عصرانه ، همراه با شام و همراه با شام ویژه مخصوص لاکچری گردها در سفرهای ریلی ارائه می شود.

خدمات قطار ۵ ستاره زندگی

خدماتی که در این قطار در اختیار مهمانان قرار می گیرد عبارت است از:

همچون قطار لوکس فدک ، همه مهمانداران ، دانش اموخته دانشگاه و مسلط به زبان انگلیسی هستند و با تکنیک های جدید و نوین آموزش دیده اند. رستوران قطار زندگی ، رستورانی دو طبقه بوده که لذیذ ترین غذاهای ایرانی و فرنگی در سطح استانداردهای بین المللی هواپیما در اختیار مسافران قطار قرار می گیرد. دسر و منوها ویژه قطار زندگی با استقبال مسافرانش در اینستاگرام نیز مواجه شده است. شما میتوانید در هر زمان به آشپزخانه رفته و شیوه طبخ غذاها را با هماهنگی قبلی مشاهده کنید. البته استفاده از رستوران بر اساس برنامه زمان بندی انجام می شود که مهماندارن نوبت هر کوپه را قبلا اطلاع می دهند.


تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


قطار غزال بنیاد VIP

از قطارهای لوکس دیگر ایران که خدمات خاص و لوکس به مسافران ارائه میدهند به قطار قطار غزال بنیاد VIP اشاره کرد. با خرید بلیط قطار غزال بنیاد میتوان کل مسیر را با بهترین و مدرن ترین واگن ها طی کرد. واگن های قطار غزال مطابق با استانداردهای بین المللی راه آهن (UIC) طراحی شده است و تجهیزات مطلوبی را در اختیار مسافران قرار می دهد. این قطار تحت مالکیت شرکت بنیاد ، وانیا ریل و ریل سیر قرار دارد و به عنوان قطاری چینی ، یکی از تندرو ترین قطارهای لوکس پیشرفته کشور به شمار می رود.

واگن های این قطار همگی دارای ۱۰ کوپه ۴ نفره بوده و در مجموعه گنجایش ۴۰ مسافر دارد. کوپه های جمع و جور این قطار گزینه مناسبی برای سفرهای خانوادگی است. با خرید غذای همراه با بلیط ، میتوان سفری راحت را در این قطار تجربه کرد. کوپه های قطار غزال به سیستم های صوتی و تصویری به همراه مانیتور مسطح و صندلی های راحتی و تخت خواب انعطاف پذیر مجهز است و سیستم تهویه مطبوع خوبی را نیز در اختیار مسافران قرار می دهد.

کوپه های مهمانداران هر واگن ، با امکاناتی نظیر مایکروفر ، آبسردکن ، یخچال ، ارتباط تلفنی با مسافر و امثالهم تجهیز شده و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی نیز همچون قطار فدک در دسترس است. بلیط قطار غزال بنیاد با نام بن ریل هم ارائه می شود که از مجوعه شرکت های سفیر بوده و فعالیت زیادی در حمل و نقل ریلی مسافران در کشور دارد.

البته شما می توانید بلیط های این قطار را برای انواع قطارهای غزال کوپه ای و اتوبوسی خریداری کنید. تنوع قطارهای لوکس و خدمات و نوع منوی غذایی که در اختیار مسافران قرار میگیرد سبب شده تا مسافران قادر باشند بر حسب تمایلات خود نسبت به خرید بلیط قطار اقدام کنند. قطار پرستو و قطار سروش از واگن های کوپه ای بوده که به عنوان قطار غزال بنیاد فعالیت می کند. بلیط قطار سروش تنها در مسیر قم-مشهد و مشهد- قم عرضه می شود.

قابلیت پخش موسیقی در قطارهای لوکس کوپه ای ، هدفون ، روزنامه ، کتاب ، ویلچر ، ماکروفر جهت گرم کردن غذا و سرویس بهداشتی ایران در هر واگن ، سفری آرام را برای مسافران لاکچری گرد به ارمغان می آورد.



تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


مسیرهای ریلی ایران

مسیرهای ریلی ایران هر ۵ ساله توسعه پیدا میکند و ناوگان جدید به ناوگان ریلی اضافه می شود که خدمات گوناگون و بعضا لاکچری را مثل قطار بیناد ، زندگی و فدک در اختیار مسافران و ایرانگردهای لاکچری گرد قرار می دهد. باید توجه داشت که قطارهای لوکس ایران ، همه ۳۱ استان کشور را پوشش نمی دهند. اما از تهران میتوانید به بسیاری از مرکز استان ها سفر کنید که مشهد و زنجان و سمنان و اهواز و البته یزد و اصفهان از معروف ترین ها به شمار می رود که گزینه خوبی برای سفرهای نوروزی خواهد بود.

شما در محور تهران- گلستان می‌توانید به شهرهای گرمسار ، فیروزكوه ، پل سفید ، قائم‌شهر ، ساری ، بهشهر ، بندرتركمن و گرگان سفر كنید. اگر زائر بارگاه امام رضا(ع) هستید در محور تهران- خراسان با عبور از شهرهای گرمسار ، سمنان ، دامغان ، شاهرود ، سبزوار و نیشابور به مشهد خواهید رسید.

اما چنانچه برای دیدن‌ شهرهای آذری زبان عازم مسافرت هستید در محور تهران- آذربایجان ، شهرهای كرج ، قزوین ، زنجان ، میانه ، مراغه و تبریز را خواهید دید. این محور در مسیر قطارهای بین‌المللی تهران- دمشق و تهران- استانبول قرار دارد. همچنین اگر قصد مسافرت به شهرهای مركزی كشور یا جزایر جنوبی را دارید ، در محور تهران- اصفهان ، كرمان و هرمزگان می‌توانید به شهرهای كاشان ، اصفهان ، میبد ، یزد ، زرند ، كرمان ، بم ، بافق ، سیرجان و بندرعباس سفر كنید و چنانچه می‌خواهید به دیدن اماكن تاریخی و مناطق جنگی جنوب بروید ، در محور تهران- خوزستان از شهرهای قم ، اراك ، دورود ، اندیمشك ، اهواز و خرمشهر دیدن خواهید كرد. البته میتوانید در اهواز توقف کرده و با تاکسی ظرف ۹۰ دقیقه به آبادان برسید و از آبادان تا خرمشهر هم ۱۵ دقیقه راه خواهد بود.

نکاتی در سفر با قطار



تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج



قوانین و مقررات شرکت‌های حمل و نقل ریلی


مفقود شدن بلیت مسافر: چنانچه بلیت مسافر مفقود شود ، او می تواند در زمان اداری به ایستگاه راه آهن که سیستم فروش بلیت آنلاین دارند مراجعه نموده و بلیت مجدد دریافت نماید. ملاحظاتی که در این خصوص وجود دارد از این قرار است: زمان این مراجعه نباید کمتر از 45 دقیقه مانده به حرکت قطار باشد لازم است که این بلیت استرداد نشده بوده و چنانچه المثنی ست باید اصل آن نیز ارائه شود.

تأخیر حرکت قطار از مبدأ: تأخیر در شروع حرکت قطارهایی که مسافران آن از باجه کنترل بلیت عبور و در سکو یا داخل قطار قرار گرفته اند جزو تأخیر نهایی آنها در مقصد محاسبه و مورد ملاک برای پرداخت خسارت قرار می‌گیرد.

تاخیر بیش از حد مقرر قطار در رسیدن به مقصد: اگر تاخیر ناشی از حوادث طبیعی نباشد و ناشی از قصور راه‌آهن یا شرکتی که حمل مسافر را بعهده دارد باشد در صورت تاخیر بیش از حد مجاز (طبق جدول مندرج در همین سایت) به مسافر 50 درصد بهای بلیت ، بعد از کسر خدمات (خدمات ایستگاهی و پذیرایی) حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود. ضمناً در صورت گذشتن از وعده غذایی (صبحانه: 8 صبح ، نهار: 13 ظهر ، شام: 8 شب) یک وعده پذیرایی رایگان نیز انجام می‌شود.

تاخیر قطار که منجر به جا ماندن مسافر از قطار بعدی شود: در صورت تأخیر بیش از زمان معین که منجر به جاماندن مسافر از قطار بعدی شود ، چنانچه فاصله بین ورود قطار قبلی و حرکت قطار بعدی بیش از 3 ساعت باشد و همچنین هر دو بلیت به نام مسافر باشد ، وجه کامل بلیت قطار بعدی پرداخت یا مسافر با قطارهای بعدی اعزام می شود. چنانچه این تأخیر منجر به اقامت در شب شود ، هزینه اقامت و غذا به عهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) می باشد. در صورت اعزام با قطار درجه‌ پایین‌تر مابه التفاوت بلیت به مسافر پرداخت می‌شود و در صورت اعزام با قطار درجه‌ بالاتر ، مابه التفاوت از وی دریافت نمی‌شود.

تأخیر قطار و جاماندن مسافر از سایر وسائل (کشتی ، هواپیما و اتوبوس): چنانچه تأخیر بیش از 3 ساعت بوده و ناشی از حوادث طبیعی نباشد و طبق برنامه فاصله بین رسیدن قطار و حرکت وسیله‌ی بعدی ، بیش از 4 ساعت بوده و هر دو بلیت به نام مسافر باشد ، با ارائه‌ی مدرک لازم به مدیریت بازاریابی و فروش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران (رجا) ، اقدام لازم برای پرداخت خسارت استرداد بلیت و سایر وسائل مسافرتی انجام می‌شود.

انصراف مسافر قبل از شروع سفر به علت تأخیر حرکت قطار در مبادی حرکت: در صورت تأیید تأخیر بیش از یک‌ساعت و اطلاع‌رسانی به مسافران با شرط باز بودن باجه فروش بلیت ایستگاه و عدم استفاده شدن بلیت تا قبل از حرکت قطار ، وجه کامل بلیت در همان‌روز و در ایستگاه مبدأ پرداخت می‌شود.

ابطال بلیت: حداکثر تا یک‌ساعت پس از صدور بلیت به شرط عدم حرکت قطار ، باز بودن مرکز فروش ، ابطال بلیت فقط در همان مرکز صادر کننده با پرداخت وجه کامل آن امکان‌پذیر است. مقررات ابطال برای بلیتهای اینترنتی و خریداری شده ازکیوسک وجود ندارد و این دسته از بلیتها فقط طبق قوانین استرداد می توان مسترد نمود.

لغو برنامه حرکت قطار: وجه کامل بلیت ، تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه‌ی مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود یا می‌تواند با اولویت ، بلیت برای قطارهای بعدی تهیه کند.

لغو برنامه رفت قطار برای دارندگان بلیت رفت و برگشت: چنانچه بلیت رفت و برگشت یکسان و همنام باشد ، وجه کامل بلیت رفت حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش به مسافر پرداخت می‌شود و یا در صدور بلیت قطارهای بعدی اولویت خواهد داشت. در صورت تمایل مسافر ، وجه کامل بلیت برگشت نیز پرداخت می‌شود. حداکثر زمان استرداد بلیت برگشت 3 ساعت قبل از حرکت قطار می‌باشد.

لغو حرکت قطار در حین سفر و بازگشت مسافران به ایستگاه مبدأ: چنانچه بلیت به نام مسافر باشد ، وجه کامل آن حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه مراکز فروش پرداخت می‌شود.

لغو حرکت قطار در حین سفر و اعزام مسافران به مقصد با سایر وسائل نقلیه: چنانچه توقف ناشی از حوادث طبیعی نبوده و رسیدن مسافران به مقصد با تأخیری بیش از زمان معین انجام شود ، 50درصد بهای بلیت بعد از کسر خدمات (هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی) حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

از کار افتادن کامل تهویه: در صورتی که بلیت به نام مسافر باشد ، 50 درصد بهای بلیت بعد از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی به مسافر حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت تحت شرایطی پرداخت می‌شود.

تغییر اجباری جای مسافر به دلیل انفصال واگن در میان راه: در صورتی که بلیت به نام مسافر باشد ، چنانچه به کوپه‌ای با درجه مشابه مندرج در بلیت انتقال یابد 50 درصد بهای بلیت بعد از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی و در صورت انتقال به کوپه‌ای با درجه پایین‌تر یا رستوران و غیره ، 100درصد بهای پایه بلیت پس از کسر خدمات هزینه پذیرایی و خدمات ایستگاهی به مسافر حداکثر تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت پرداخت می‌شود.

صدور بلیت برای کودک: برای کودکان 2 تا 12سال تمام ، با ارائه‌ی شناسنامه در مراکز فروش و یا به صورت اینترنتی ، بلیت نیم بها صادر می شود.

صدور بلیت برای طفل: برای کودکان زیر2 سال بدون اختصاص جا ، با پرداخت 10 درصد بهای بلیت ، بلیت طفل صادر می‌شود. درصورت تقاضای جا برای اطفال زیر دو سال ، بلیت نیم بها برای استفاده در کوپه والدین صادر خواهد شد.

ابطال و استرداد بلیت در مراکز فروش: بلیت تا یک‌ساعت پس از صدور ، به شرط عدم حرکت قطار و بازبودن مراکز فروش ، در مرکز صادر کننده‌ی بلیت با پرداخت کامل بهای آن به مسافر قابل ابطال می‌باشد.

بلیت قطارهای مسافری درکلیه‌ی مراکز فروش رایانه‌ای بلیت (در ساعات کاری نمایندگی‌های فروش) با ارائه‌ی کارت شناسایی طبق مقررات زیر ، قابل استرداد می‌باشد و نیازی به مراجعه به مرکز خرید بلیت نیست.

قوانین پرداخت بهای بلیت پس از استرداد: تا ساعت 12 روز قبل از حرکت قطار ، 90 درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
از ساعت 12 روز قبل از حرکت تا 3 ساعت پیش از حرکت قطار ، 70 درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
از 3 ساعت مانده به حرکت تا لحظه‌ی حرکت قطار50 درصد بهای بلیت پرداخت می‌شود.
استرداد بلیت پس از حرکت قطار امکان‌پذیر نمی‌باشد.

خدمات ویژه خانواده شهدا و جانبازان: صدور بلیت نیم‌بها برای جانبازان عزیز و خانواده‌های معظم شاهد (با ارائه اصل کارت شناسایی معتبربنیاد مربوط) بصورت رفت و برگشت در کلیه مراکز فروش امکان‌پذیر است. ضمنا همراه داشتن کارت کامپیوتری مربوطه در حین سفر جهت کنترلهای مربوطه الزامی است.

چنانچه حسب تشخیص بنیاد ، حضور یک نفر همراه با جانباز الزامی باشد ، با ارائه معرفی‌نامه از بنیاد ، بلیت فرد همراه نیز نیم بها صادر می شود.

اولویت خانواده محترم شهدا و جانبازان: برای ارج نهادن به مقام والای شهدا وخانواده محترم ایشان و جانبازان عزیز دفاع مقدس در هنگام مراجعه برای تهیه بلیت به باجه‌های لیست انتظار ایستگاه‌ها ، این عزیزان در اولویت قرار داده می‌شوند.

خدمات ویژه معلولان: باجه خدمات امداد در ایستگاه راه‌آهن ، آماده ی خدمات‌دهی به جانبازان ، معلولان و افراد نیازمند به خدمات پزشکی می‌باشد.
برای تردد ویلچرها در ایستگاههای اصلی ، آسانسور و سطح شیب دار تعبیه شده است.
در قطار ویلچر برای افراد نیازمند موجود می‌باشد.

چند یادآوری

- در رزرو قطارهای رجا بهمراه هتل ، نوع اتاق و مدت اقامت می بایست بطور دقیق برای هر بلیت انتخاب گردد.
- برای پذیرش مسافر در هتل ، همراه داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه الزامی است و ملاک احراز زوجیت مطابق قوانین هتل‌های ایران ، تنها ذکر نام همسر در شناسنامه‌ها می‌باشد. در غیر اینصورت هتل از ورود مهمان جلوگیری خواهد کرد و مطابق قانون کنسلی هتل مربوطه ، عمل می‌گردد.
- پذیرایی در برخی قطارهای ویژه ، اختیاری و با درخواست مسافر انجام می‌شود. لذا هنگام تهیه بلیت و در صورت تمایل به پذیرایی در قطار با پرداخت هزینه مربوطه بلیت خود را دریافت نمایند.
- پرداخت خسارت ، با ارائه‌ی اصل شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر به همراه یک برگ کپی آن و بلیت تا یک‌ماه پس از تاریخ حرکت در کلیه‌ی مراکز فروش بلیت امکان‌پذیر است.
- درصورت مشاهده‌ی افراد بدون بلیت در قطارهای عادی و سریع ، رئیس قطار موظف است بهای کامل بلیت را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارایه آن به مسافر ، دریافت کند. درقطار اکسپرس 50 درصد بیش از بهای بلیت اخذ خواهد شد.
- درصورت عدم خرید بلیت توسط خانواده محترم شاهد یا شخص جانباز در قطار ، رئیس قطار موظف است بهای کامل بلیت را از مسافر با صدور قبض مربوط و ارایه آن به مسافر ، دریافت کند. درقطار اکسپرس نیز 50 درصد افزایش بهای بلیت اخذ نخواهد شد.
- درصورت خرید بلیت نیم بهاء (خانواده محترم شاهد ، شخص جانباز و خردسال) و عدم حضور مسافر در قطار ، رئیس قطار موظف است مابه التفاوت بهای بلیت را تا تمام بهاء از مسافر با صدور قبض مربوط و ارایه آن به مسافر ، دریافت کند.
- صدور قبض در قطار برای مسافر بدون بلیت ، به منزله‌ی تأمین جا برای وی نمی‌باشد.



تلفن‌های تماس جهت رزرو بلیط قطار در کرج


ecotourism
zeytin.ir