Loading ..
مثلث برمودای ایران


مثلث برمودای ایران

اما شب هایش تو را به تماشای تصویری به یاد ماندنی دعوت می کند و رقص ستارگان در آسمان کویر ، شاهکار خلقت را به نمایش می گذارد. با وجود همه این سادگی ها و زیبایی ها ، نمی توان رمز و رازهای کویر را نادیده گرفت و به راحتی از کنارشان گذشت؛ رازهایی سر به مهر که بسیاری از آن ها هنوز ناشناخته مانده اند و انسان را به سوی خود می کشانند.
کشورمان ایران ، میزبان یکی از کویرهای رمزآلود است که با نام ریگِ جن شناخته می شود و به مثلث برمودای ایران شهرت یافته است. دنیای رمز آلود این کویر پهناور پرسش های زیادی را بی پاسخ گذاشته و هنوز هم برای بسیاری همچون یک سرزمین ناشناخته جلوه می کند. همین پرسش ها و رمز و رازها بود که کارناوال را نیز راهی جاده ها کرد تا سر از کار این منطقه عجیب در بیاورد و برای تان از تجربه های متفاوت آن بگوید. این کویر در میان سمنان و اصفهان جا خوش کرده و بخشی از کویر مرکزی ایران و دشت کویر به شمار می رود.
هیجان و کنجکاوی را چاشنی سفرمان می کنیم و به قلب یکی از مناطق ناشناخته سرزمینمان قدم می گذاریم. با ما همراه باشید تا با کویر ریگ جن و رمز و رازهایش بیشتر آشنا شوید..
هشدار! سفرهای زیادی به مناطق کویری می شود؛ اما این ناحیه از مناطق کویری ایران هنوز هم وهم خاصی در دل می اندازد و با همه کویرهای معروفی که می شناسید تفاوت دارد؛ ریگ جن تنها می تواند مقصد طبیعت گردان حرفه ای و کویر شناسان متخصص باشد و نباید در سفر به آن بی گدار به آب زد. به یاد داشته باشید که کویر هر چه قدر هم که زیبا و آرام به نظر برسد ، به یک باره می تواند بی رحم شود و زندگی تان را بگیرد؛ پس تنها با افراد متخصص و راه بلد به ریگ جن بروید و جان خود را به بازی نگیرید.
چرا سفر به کویر ریگ جن؟
کویر ریگ جن یکی از مناطق رمز آلود ایران به شمار می رود.
در سفر به این کویر هیجان خاصی را در کنار رازآلودگی آن تجربه می کنید.
زیبایی های مناطق کویری از جمله تپه ها و رمل های شنی و آسمان پرستاره شب را می توانید در ریگ جن ببینید.
آشنایی با کویر ریگ جن | دنیایی ناشناخته در قلب ایران
ریگ جن ، نام کویری شگفت انگیز ، اسرار آمیز و کمی ترسناک در ایران است که سومین ریگ زار بزرگ ایران محسوب می شود و در جنوب سمنان ، جنوب شرق گرمسار ، شرق منطقه حفاظت شده کویر ، شمال انارک و غرب جندق قرار دارد. این کویر با وسعتی در حدود 4526 کیلومتر مربع در جنوب غربی دشت کویر قرار گرفته و از شمال غرب به جنوب شرق کشیده شده است. البته هنوز توافقی بر سر وسعت این کویر وجود ندارد. برخی می گویند که ریگ جن آنقدر وسیع است که می توان مساحت آن را برابر با بیش از 30 کلان شهر همچون تهران در نظر گرفت اما این تخمین آن قدرها هم نزدیک به واقعیت به نظر نمی رسد چرا که شهری مانند تهران حدود 800 کیلومتر مربع وسعت دارد.
اتفاقات بی پاسخ و توجیه نشده بسیاری در این منطقه روی داده و بر سر زبان ها افتاده است؛ محلی ها این منطقه را محل قتل و دفن موجوات زنده می دانند و با ترس خاصی از آن سخن می گویند. باتلاق های سهمگین این کویر می تواند مرگ را برای هر موجود زنده ای به ارمغان آورد. خطرناک ترین اتفاقی که می تواند گردشگران کم تجربه را در این منطقه غافلگیر کند ، فرو رفتن در گل و لجن باتلاق های ریگ جن است که سرانجامی جز مرگ در پی نخواهد داشت.
اینجا دنیایی وهم آلود را پیش روی تان قرار می دهد؛ سرزمینی که اگر پایتان را به آنجا بگذارید خواهید دید که در شعاع پنجاه کیلومتری تان هیچ جنبده ای وجود ندارد! حیات در این کویر واژه ای بی معناست و حتی می تواند یک شوخی به نظر برسد؛ کافیست از خودتان بپرسید سرزمینی که جان بسیاری از موجودات زنده را ستانده ، چگونه می تواند زندگی بخش باشد؟
در این کویر چیزی به جز نمک ، ماسه ، باتلاق و شن زار به چشم نمی آید و خبری از حتی قطره ای آب شیرین نیست. یک دشت فرسایش یافته زیربنای ریگ جن را تشکیل می دهد و تپه های ماسه ای برخان (1) و تپه های ماسه ای هرمی (2) در سراسر آن پراکنده اند. در جای جای این کویر رسوبات نمکی فراوانی دیده می شود که از دامنه های فرسایش یافته البرز نشات گرفته اند. ریگ جن از شمال با کوه گوگردی ، از جنوب با کوه ملاهادی و از شرق با جاده دامغان به جندق محدود شده و در قسمت شمالی آن نیز بقایایی از یک مسیل پهناور قرار دارد که آب حاصل از بارش های نادر فصلی را از ارتفاعات کوه گوگردی به سوی قلب ریگ جن هدایت می کند.

کویر همیشه با گرمای سوزانش شناخته می شود؛ قدم به وادی آن که بگذاری حس سادگی سراسر وجودت را می گیرد و پس از مدتی سکوت عجیبی تو را در آغوش می کشد. شاید روزها تابش سوزان آفتاب آزارت دهد.

مثلث برمودای ایران

امتیاز خوانندگان به وبلاگ مثلث برمودای ایران
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ مثلث برمودای ایران

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ