Loading ..
انواع کلاس پروازی


انواع کلاس پروازی

1-بیزینس:
درجه ی تجاری یکی از رده بندی های سفر است که در خطوط هوایی تجاری و خطوط ریلی ارائه می شود. در صنعت هواپیمایی ، این کلاس در واقع سطح متوسطی از خدمات را ارائه می کند و بین دو کلاس فرست کلاس و اقتصادی قرار می گیرد. اما در حال حاضر بسیاری از ایرلاین ها ، کلاس تجاری را به عنوان بالاترین سطح از خدمات ارائه می دهند و صندلی های فرست کلاس را حذف کرده اند. وجه تمایز کلاس تجاری از سایر کلاس ها ، در کیفیت صندلی ها ، غذاها و نوشیدنی ها ، خدمات داخل فرودگاه و سایر امکانات است.
در پروازهای دوربرد ، کلاس تجاری تفاوت های قابل ملاحظه ای با کلاس اقتصادی دارد و در پروازهای داخلی یا منطقه ای این تفاوت چندان مشهود نیست و کلاس تجاری مزایای اندکی نسبت به کلاس اقتصادی دارد.
مثل مسافران فرست کلاس ، غذاها و نوشیدنی های کلاس تجاری کیفیت بسیار بالاتری نسبت به کلاس اقتصادی دارند. مسافران کلاس اقتصادی معمولا اجازه ندارند وارد کابین کلاس تجاری شوند در حالی که مسافران فرست کلاس این اجازه را دارند.
2-فرست کلاس:
فرست کلاس یکی از طبقه بندی های انواع پرواز در برخی ایرلاین های مسافربری است که لوکس تر از کلاس های پروازی بیزینس کلاس یا تجاری ، پرمیوم اکونومی و کلاس اکونومی یا اقتصادی است. در هواپیماهای مسافربری ، فرست کلاس به تعداد محدودی صندلی (که به ندرت بیشتر از ۲۰ صندلی می شود) یا کابینی که جلوی هواپیما قرار دارد اطلاق می شود که این کابین فضای بیشتری دارد ، راحت تر است و خدمات بیشتری در آن ارائه می شود ، ضمن اینکه حریم خصوصی بیشتری دارد.
در مجموع ، فرست کلاس بالاترین کلاس پروازی است گرچه برخی از ایرلاین ها کلاس های پروازی جدیدی ، بالاتر از این کلاس ، معرفی کرده اند. در هواپیماهای ملخ دار ، کابین فرست کلاس در پشت هواپیما و دور از منبع صدا قرار دارد.
3-اکونومی:
پرمیوم اکونومی یک کلاس پروازی است که در بعضی از هواپیمایی ها ارائه می شود. از نظر قیمت ، راحتی و امکانات ، این کلاس سفر بین کلاس اقتصادی و تجاری قرار می گیرد. در سال ۱۹۹۱ ، اوا ایر (EVA Air) اولین ایرلاینی بود که این کلاس پرواز را تحت عنوان Evergreen Class برای اولین بار در دنیا ، معرفی کرد.
استانداردهای این کلاس پروازی در همه ی ایرلاین ها یکسان نیست و تفاوت های قابل توجهی بین پروازهای داخلی و بین المللی و هواپیمایی های ارزان قیمت و محلی با سایر ایرلاین ها وجود دارد.
گاهی اوقات امکانات کلاس پرمیوم اکونومی تنها به داشتن فضای جلوی پای بیشتر محدود می شود اما در بهترین شرایط ممکن است برخی از امکانات کلاس تجاری را در اختیار مسافران بگذارد.


با توجه به قوانین سازمان حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) صندلی های هواپیما دارای رده بندی (کلاس بندی) پروازی مختلفی است که مسافران می توانند بلیط هواپیمای خود را با مشخص کردن کلاس پروازی دلخواه تهیه کنند. قابل ذکر است که قیمت بلیط هواپیما برای انواع کلاس پروازی متفاوت است.

انواع کلاس پروازی

امتیاز خوانندگان به وبلاگ انواع کلاس پروازی
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ انواع کلاس پروازی

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ