Loading ..
غار زینه گان ایلام


غار زینه گان ایلام

غار «زینه گان» شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام به شمار می رود و در ایام نوروز مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.
استان ایلام در فصل بهار با داشتن جاذبه های بی نظیری از غارها ، آبشارها ، دریاچه ها و. ..در انتظار گردشگران است و هر یک از آثار و جاذبه های استان دارای ویژگی های منحصربه فردی است که در نقاط دیگر کمتر دیده می شود. استان ایلام با داشتن ۸۷ درصد از مساحت خود به عنوان عرصه طبیعی یکی از استانهای پیشرو در زمینه گردشگری و طبیعت گردی است و هم اکنون این استان سرشار از ظرفیتهای طبیعی است.
رودها و آبشارهای طرب انگیز ، دره های شگفت ، غارهای بی نظیر ، کوه های سر به فلک کشیده ، اقلیم های متنوع آب و هوایی ، همجواری دیدنی کوه و دشت ، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی ، صداقت فرهنگ و هنر و چشم اندازهای بدیع ، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است. استان ایلام به رغم کم جمعیت بودن سرشار از آثار طبیعی و تاریخی در تمام نقاط خود است به طوری که این آثار بسیار جذاب ، خاطره انگیز و دیدنی برای مسافران و گردشگران خواهد بود. این استان با داشتن ۶۴۰ هزار هکتار جنگل آثار طبیعی مثل کوه ها بلند ، آبشارها ، تنگه ها و...را در خود جای داده است که دیدن هر یک از آنها برای هر گردشگری جذاب است چراکه بعضی از این آثار در کشور نادر هستند. غار طبیعی زینه گان اثر طبیعی شگفتی است که در دل دشت منطقه گرمسیری بخش صالح آباد از توابع شهرستان گرمسیری مهران است که همه ساله به ویژه در فصل بهار و تابستان میهمانان زیادی را به آنجا می کشاند. اگر چه غار طبیعی زینگان برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است اما زیبایی منحصر به فرد و شکل گیری این غار در دل منطقه ای گرمسیری از قابلیت های فراوانی برای جلب طبیعت گردان داخلی و خارجی برخوردار است.
در گرمای بالای منطقه دشت صالح آباد که گاهی به حدود ۵۰ درصد بالای صفر می رسد ، در میان غار زینگان انگار باران می بارد و بوی سبزه و گلها در میان نیزارها روح و تن را به میهمانی می خواند.
این غار طبیعی روباز دارای صدها متر طول ، آب فراوان ، دهلیزهای آبگیر و قندیلهای متعدد است و از آبچکهای طبیعی باران طبیعی نقش می بندد و همه را به میهمانی خنکی دعوت می کند.
اختلاف هوای داخل غار با بیرون بیش از ۲۰ درجه سانتیگراد تفاوت دارد و به همین علت غار زینه گان به غار بهشت معروف است. سرخسها و جلبکها ، گلها و گیاهان و رنگ سنگها و پیچ و خم غار انگار نقاشی است که چشمها را می نوازد. در فصل بهار روزانه صدها نفر با طی مسافت پنج کیلومتر از جنوب غرب امامزاده علی صالح(ع) به این غار بسیار زیبا می روند.
این غار روباز که بیش از یک کیلومتر طول دارد دارای آب جاری ، دهلیزهای آبگیر ، قندیل های متعدد و آبچک های طبیعی و بسیار جالب است ، علاوه بر این غار زیبا غارهای دیگری در استان ایلام وجود دارد که هر کدام می تواند برای گردشگران و مسافران به خصوص در فصل بهار و تابستان دیدنی باشد.


غار «زینه گان» شاخص ترین اثر طبیعی استان ایلام به شمار می رود و در ایام نوروز مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار می گیرد.

غار زینه گان

امتیاز خوانندگان به وبلاگ غار زینه گان ایلام
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ غار زینه گان ایلام

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ