Loading ..
طرقبه مشهد


طرقبه مشهد

طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در مسیر راه جاغرق واقع شده و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می رود.
این مکان در امتداد دره بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین شناسی از بخش های دشت ، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان هایی خنک و مطبوع می باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است.
این منطقه ییلاقی به دلیل آب و هوای مطبوع همه روزه پذیرای زائرین ، مسافران و مجاوران شهر مشهد است. یکی از غذاهای محلی طرقبه دیزی است. یکی دیگر از غذاهای پرمصرف در میان بازدیدکنندگان شیشلیک است. از مهمترین صنایع دستی منطقه علاوه بر بافته ها و ساخته های بومی ، سبد بافی است که به سبب توریستی بودن طرقبه بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است. صنایع ظریف حصیر بافی ، در میان گردشگرانی که به این منطقه از مشهد سفر می کنند جایگاه ویژه ای دارد. علاوه بر آن پرورش گل و گیاه نیز از مشاغل فعال طرقبه است.
طرقبه دارای باغ های فراوان با میوه های متنوع و چشمه سارهای زیباست و رودخانه ای زیبا از کنار آن می گذرد. طرقبه از امکانات و خدمات شهری از قبیل پارک عمومی زیبا و رودخانه کنار آن و دوایر پست ، مخابرات ، جایگاه پمپ بنزین ، درمانگاه و مسجد و رستوران های متعدد درمحیط طبیعی و فروشگاه های صنایع دستی و دیگر امکانات رفاهی برخوردار است.
طرقبه دارای نقاط دیدنی و تفریحی است که برخی از آن ها عبارتند از :

دهکده آبی ویلاشهر ، باغ وحش ، مجتمع سوارکاری ارشاد ، مجتمع تجاری بعثت ، پارک سنگی نصوح آباد ، سد چالیدره ، رودخانه جنگلی طرقبه ، مسجد ازغد ، سنگ مولانا علی معروف به سنگ کمربسته دررودخانه باز طرقبه ، چشمه عسل و ارتفاعات کردینه ، پیست اتومبیل رانی ، استادیوم بزرگ ورزشی ثامن ، پیست اسکی ابرده.


طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع از مهمترین ییلاق های کوهستانی حاشیه مشهد است که در 18 کیلومتری جنوب غربی مشهد و در مسیر راه جاغرق واقع شده و از غرب به کوه های بینالود و از شمال به کوه تخت رستم محدود می شود و در کنار شاندیز از مراکز مهم توریستی استان خراسان به شمار می‌رود.

طرقبه ، مشهد ، طرقبه مشهد ، تور مشهد

امتیاز خوانندگان به وبلاگ طرقبه مشهد
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ طرقبه مشهد

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ