Loading ..

ظرفیت این تور تکمیل می‌باشد

تور لفور تا هفت آبشار تکمیل ظرفیت

چشمه های زلال - 1 روز سوادکوه

اقامت: بدون اقامت ( )

پیمایش مسیرهای بکرجنگلی ، بازدیداز هفت آبشاردر منظقه سواد کوه
حرکت از البرز ، کرج جلوی درب آژانس

زمینی
وسیله نقلیه توریستی


برنامه سفر تور لفور تا هفت آبشار

روز 1: صبح زود کرج را به سمت آمل ترک می‌کنیم.بعد از صرف صبحانه دلچسب در دل طبیعت و جنگل برای شروع مسیر پیاده روی در لفور ، میان جنگل در مسیر رودخانه تا هفت آبشار حرکت می‌کنیم.بعد از گذر از چشمه ها و آبشار های زیبای منطقه لفور برای صرف ناهار توقفی کوتاه در جنگل خواهیم داشت .حوالی بعد از ظهر به سمت خانه حرکت می‌کنیم تا قبل از ساعت 24 به کرج برسیم ( صبحانه و عصرانه توسط پروازنقره ای - ناهار توسط گردشگر )

خدمات تور لفور تا هفت آبشار


اجرای گشت‌های اعلام شده + پرداخت ورودیه‌ها (پرداخت هزینه برنامه‌های اختیاری به‌عهده همسفران است)
تیم سرپرستی
راهنمای فارسی زبان همراه تور
1 وعده صبحانه

تور یک روزه لفور

شرایط و مقررات مهم

لوازم ضروری

کفش کوهنوردی
لباس گرم
دارو و لوازم شخصی
کوله یک روزه

لوازم پیشنهادی سفر

دوربین عکاسی
لیوان ، قاشق ، چنگال
قمقمه آب
عینک آفتابی
کلاه نقاب‌دار
دوربین دوچشمی
چراغ قوه
زیرانداز انفرادی
یک دست لباس اضافه
کیسه خواب یا پتو‌مسافرتی

برای تور لفور تا هفت آبشار چه مدارکی لازم داریم؟

شناسنامه
داشتن کارت واکسن دو دوز

در تور لفور تا هفت آبشار چه اماکنی بازدید خواهد شد؟

پیمایش مسیرهای بکرجنگلی ، بازدیداز هفت آبشاردر منظقه سواد کوه

دانستنی‌های تور لفور تا هفت آبشار

آیا پس از اینکه تور لفور تا هفت آبشار را رزرو کردیم ، می‌توانیم رزرومان را کنسل کنیم و پولمان را پس بگیریم؟

طبیعی است که گاهی اوقات سفرمان به هر دلیلی کنسل شود. در این میان هتل‌ها قوانین خودشان را برای کنسلی دارند. بعضی از هتل‌ها استرداد پول را می‌پذیرند ، البته این استرداد در بیشتر موارد با کسر هزینه جریمه است. میزان جریمه هم باز به قوانین هتل و زمانی که کنسلی را اعلام می‌کنید ، بستگی دارد. (هر چه دیرتر کنسلی را اعلام کنید ، احتمال افزایش جریمه بیشتر است).
اما هتل‌هایی هم وجود دارند که کنسلی و استرداد وجه را نمی‌پذیرند. زمانی که در etours.ir در حال رزرو آنلاین هتل هستید ، موضوع قوانین کنسلی را مورد توجه قرار دهید. در هنگام رزرو در مقابل هر یک از اتاق‌های تور لفور تا هفت آبشار واژه‌های «قوانین کنسلی» یا «غیرقابل استرداد» را مشاهده می‌کنید. غیرقابل استراداد همان طور که از نامش پیداست ، وجهی به شما پس نمی‌دهد. اما اگر واژه قوانین کنسلی را دیدید ، روی آن کلیک کنید و این قوانین را بخوانید.

دلیل تفاوت نرخ تور لفور تا هفت آبشار شما با دیگر شرکتها در چیست و چرا باید به شما اعتماد کنیم؟

به دلیل اینکه ما در ایام غیر پیک مسافرهای تور لفور تا هفت آبشار را تامین می‌کنیم ، مسافرهای گروهی برای تور لفور تا هفت آبشار می‌فرستیم و سایت ما بالاترین بازدیدکننده و رزرو کننده را در کرج دارد.

مبلغ درج شده در سایت شما مبلغ نهایی است؟ آیا امکان دارد بعدا تغییر یابد و باید کل مبلغ در ابتدا پرداخت شود؟

مبلغ نهایی است مگر اینکه در زمان‌های خاص مانند عید نوروز باشیم؛ در این شرایط حتما در هنگام رزرو ذکر خواهیم کرد که نرخ فعلی علی‌الحساب است.

قیمت تور لفور تا هفت آبشار چقدر تمام می‌شود؟

قیمت تور سوادکوه بستگی به عوامل متعددی دارد و به همین دلیل نمی‌توان به طور کلی قیمت مشخصی را برای تورهای سوادکوه در نظر گرفت. به طور مثال نوع پرواز سوادکوه ، مسافت پرواز ، درجه هتل سوادکوه ، خدماتی که هتل سوادکوه به مسافران ارائه می‌دهد و تاریخ سفر همگی از عوامل تعیین کننده قیمت تور سوادکوه هستند. برای اطلاع از قیمت تور سوادکوه بهترین راه این است به سایت etours.ir مراجعه کنید و در قیمت تورهای خارجی etours.ir مبدا و مقصد سفر و تاریخ را وارد کنید و قیمت تور سوادکوه به هر شهری که می‌خواهید را جستجو کنید.

بهترین زمان برای خریدن تور لفور تا هفت آبشار چه موقع است؟

بهترین زمان برای خریدن تور لفور تا هفت آبشار بستگی به شرایط مسافر و مقصدی که می‌خواهد به آن سفر کند دارد. معمولا هوای سوادکوه تابستان‌ها گرم و زمستان‌ها سرد است؛ به همین دلیل بهترین زمان برای سفر به سوادکوه با توجه به شرایط آب و هوای سوادکوه فصل بهار ، ماه آخر تابستان و ماه اول پاییز است. اما اگر دوست دارید در زمانی که سوادکوه خلوت تر است سفر کنید بهترین زمان سفر فصل هایی است که مسافران زیادی به سوادکوه سفر نمی‌کنند؛ مثلا در فصل پاییز و زمستان اگر مشکلی با سرما ندارید می‌توانید تورهای ارزان سوادکوه را بخرید و برای بازدید از جاذبه های گردشگری سوادکوه و یا عکاسی با ازدحام جمعیت گردشگران مواجه نمی‌شوید

تور ارزان سوادکوه را چگونه بخریم؟

برای خرید تور ارزان سوادکوه چند انتخاب پیش رو دارید: اول اینکه می‌توانید تورهای لحظه آخری سوادکوه را بخرید چون معمولا وقتی تورهای سوادکوه از لحاظ تعداد مسافر به حد نصاب نمی‌رسند تخفیف خوبی روی این تورها می‌دهند و تورهای لحظه آخری سوادکوه از جمله تورهای ارازن سوادکوه هستند. انتخاب دوم برای خرید تور ارزان سوادکوه انتخاب هتل های ارزان سوادکوه و پروازهای ارزان سوادکوه است. هتل های 3 ستاره سوادکوه و هتل های 2 ستاره سوادکوه از جمله هتل های ارزان سوادکوه هستند. همچنین پروازهای چارتری سوادکوه هم در مقایسه با پروازهای دیگر سوادکوه خیلی ارزانتر تمام می‌شوند. پس برای خرید تور ارزان سوادکوه باید پروازهای چارتری ارزان سوادکوه را با هتل های ارزان سوادکوه رزرو کنید. انتخاب سوم هم سفر به سوادکوه در فصل های خارج از اوج سفر است. برای خرید تور ارزان سوادکوه باید در فصل هایی که مسافر زیادی برای سوادکوه نیست اقدام به سفر کنید. در فصل هایی مثل پاییز و زمستان پروازهای سوادکوه و هتل های سوادکوه خلوت هستند و به همین دلیل است که می‌توانید تورهای ارزان سوادکوه را خریداری کنید. انتخاب آخر برای خرید تور ارزان سوادکوه این است که تور زمینی سوادکوه را خریداری کنید. با خرید بلیط اتوبوس سوادکوه و یا بلیط قطار سوادکوه در کنار هتل های ارزان سوادکوه می‌توانید با تور ارزان به سوادکوه سفر کنید و همچنین از تماشای جاذبه هایی که در طول مسیر از ایران تا سوادکوه وجود دارند لذت ببرید.

قیمت تور لفور تا هفت آبشار چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت و هزینه تور سوادکوه فاکتور بسیار مهمی است که گردشگران این کشور به هنگام خرید تور سوادکوه به آن توجه می کنند ، چنانچه از متقاضیان خرید تور سوادکوه هستید باید بدانید که عواملی متعددی در قیمت این دسته از تور ها تأثیر گذارند ، برخی از این عوامل عبارتند از مدت زمان برگزاری تور ، نوع رزرو هتل در سوادکوه ، نوع تور (زمینی یا هوایی) ، وسیله نقلیه ، تعداد مقاصد ، خدمات تور و غیره. گردشگران تور سوادکوه باید بدانند که با در نظر گرفتن عوامل مذکور و میزان اهمیت آن ها می توانند تور مناسب و مقرون به صرفه ای را خریداری کنند ، گفتنی است که تور سوادکوه گستره قیمتی وسیعی دارد به این معنی که شما تورهای این مقصد را می توانید خیلی ارزان ، ارزان ، متوسط ، گران و حتی خیلی گران خریداری نمایید.

یکی دیگر از راه های خرید تور ارزان سوادکوه سفر به این کشور در مواقع کم گردشگر می باشد ، جالب است بدانید که قیمت تورهای گردشگری در تمامی مسیرها تا حد بسیاری تحت تأثیر میزان تقاضا هستند ، بدین صورت که قیمت تور سوادکوه همزمان با کاهش میزان تقاضا کاهش ، و با افزایش میزان تقاضا افزایش می یابد ، بنابراین شما با سفر در زمان های کم گردشگر نظیر فصول سرد سال (زمستان و پاییز) ، ایام غیر تعطیل و ایام غیر خاص سال می توانید تور ارزان سوادکوه را خریداری نمایید

آفر تور لفور تا هفت آبشار چیست؟

آفرهایی که etours.ir در تورهای خود می‌دهد ، راه بسیار مناسبی برای خرید تور ارزان سوادکوه به شمار می آیند ، ما تخفیف‌هایی را برای گردشگران تور سوادکوه در نظر می گیریم که شما با استفاده از آن ها می توانید تور سوادکوه را با قیمت کمتر خریداری نمایید ، لازم به ذکر است که میزان تور آفر سوادکوه در ماه های غیر توریستی و غیر تعطیلی سال افزایش می یابد.

تور لفور تا هفت آبشار لحظه آخری

تور لحظه آخری یا تور دقیقه 90 سوادکوه نیز نوعی از تورهای این کشور می باشند که با قیمت ارزان تری به گردشگران این شهر عرضه می شود و شما با خرید آن ها می توانید هزینه ی تور سوادکوه خود را کاهش دهید ، برای خرید تورهای لحظه آخری سوادکوه باید در لحظه آخر اقدام کنید ، بدین معنی که از فرصتی که etours.ir چند روز مانده به زمان اجرای تور در اختیار گردشگران قرار می دهند استفاده کرده و تور سوادکوه لحظه آخری را با قیمت ارزان تر خریداری نمایید.


امتیاز مسافران به تور لفور تا هفت آبشار

امتیاز مسافران به تور لفور تا هفت آبشار


، نظرات و امتیاز خود به خدمات تور لفور تا هفت آبشار را ثبت کنید



نظرات مسافران به خدمات تور لفور تا هفت آبشار
نظری ثبت نشده است


تور لفور تا هفت چشمه

تور لفور تا هفت چشمه

پیمایش مسیرهای بکر جنگلی ، بازدید از هفت آبشار ، در منطقه ی سوادکوه

دهستان لفور (لپور) یکی از دهستان های شهرستان سواد کوه شمالی در استان مازندران در شمال ایران است.

این دهستان از سمت جنوب به ارتفاعات رشته کوه البرز ، از سمت غرب به منطقه قرآن تالار (شهرستان بابل) و از سمت شرق به جنگل های منتهی به بخش زیراب و جوارم و از سمت شمال به جنگل های منتهی به بخش شیرگاه محدود است. دهستان لفور از۲۹ آبادی و روستا تشکیل شده است که مهم ترین روستاهای آن عبارت اند از [نفت چال] (شامل روستای نفت چال و آبادی های پلیکا ، سیاه کلا ، قاضی کلا ، پاپک ، تاشیه ، سوته ، تپه سر ، خربمرد) ، بورخانی ، دهکلان ، لفورک ، گشنیان ، شاه کلا ، مرزیدره ، پاشاکلا ، میرارکلا ، اسبوکلا ، چاشتخوران وامام کلا (شاه کلا) ، چاکسرا ، حجی کلا ، درزی کلا ، رئیس کلا ، آبندان ، رنگو ، سنگ سی ، شارقلت ، عالم کلا ، غوزک رودبار ، کالی کلا ، کفاک ، گالش کلا ، لودشت و مرزی دره می باشد. براساس آخرین سرشماری عمومی کشور در سال ۱۳۸۵ جمعیت این منطقه ۴۸۲۶ نفر و مساحت آن با احتساب مناطق جنگلی ان حدود هشت هزار هکتار می باشد. منطقه لفور علیرغم اینکه از دیرباز منطقه محرومی بوده است ولی عموم مردم آن بسیار ساده صمیمی باسواد و بافرهنگ سنتی مخصوص به خود می باشند. دیرینگی فرهنگ این منطقه تا دوهزاروهشتصد سال پیش کشف شده است.

از مشاهیر به نام دهستان لفور می توان به پروفسور کوروش نوذری میرارکلایی به عنوان جوان ترین پروفسور ایران در رشتهٔ فیزیک (گرایش کیهان شناسی) نام برد. این دانشمند در ۳۷سالگی به درجهٔ استادتمامی فیزیک دست یافت.[نیازمند منبع]
آیت الله صالحی مازندرانی نفت چالی از مشاهیر بزرگ این دهستان بودند که بخاطر این بزرگوار نام سد البرز به سد آیت الله صالحی مازندرانی تغییر نام پیدا کرد. از دیگر بزرگان این خطه می توان نام سیدعلی ادیانی نماینده دوره های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی و از بزرگان وزارت نفت را نیز نام برد که در پیشرفت و توسعه منطقه نقش بسزایی را داشتند.
اقلیم
دهستان لفور از مجموعه دره ها و ارتفاعات تشکیل شده است که بلندترین نقطه آن بنام روستای بورخانی ، ۶۵۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد. حوزهٔ ارتفاعات و دره های لفور شامل ارتفاعات منطقه امام کلا ودره مرزیدره ، دره میرارکلا ، دره آذز (خربمرد) ارتفاعات اسبوکلا و دره موزین را تشکیل می دهند که ارتفاع آنها از غرب به شرق و متمایل به سمت رشته کوه البرز افزایش می یابد که این دره ها و ارتفاعات به به دره ها و ارتفاعات وسو منطقه لفور را در غرب شهرستان سوادکوه پدیدآورده اند که دارای جنگلهای انبوه و بسیار زیبائی می باشد. دره های مذکور رودخانه های کوچک آذررود ، گتو (کرسنگ رود) ، و بولک را ایجاد می کنند که پس از هم پیوستن به یکدیگر در پایین دست روستای مرزیدره رودخانه لفور (لپور روهار که لپور اسم قدیمی لفور می باشد که هنوز در میان بومیان منطقه به این نام خوانده می شود و روهار اسم بومی رودخانه می باشد) را تشکیل می دهند. کمترین عرض این رودخانه ۱۰ متر و بیشترین عرض آن ۸۰ متر است. دبی سالانه این رودخانه در استگاه بابل ۳/۵۶۱ میلیون متر مکعب است که کمترین میزان آبدهی آن در ماه های تیر و مرداد است.
تاریخ
اسپهبد لفور «۲۵۰ ق / ۸۶۴ م» از بازماندگان خاندان قارن در این روزگار «حدود ۲۵۰ هـ. ق/۸۶۴ م» با زیدیه و سپاه او هم پیمان شده بود. اسپهبدلفور ظاهراً کمک به زیدیه را بهانه ای کرده بود تا بدان وسیله از توسعه و بسط قدرت و نفوذ خاندان باوند که تدریجاً مایه زحمت و وحشت آنها شده بود به موقع جلوگیری نماید. به هر حال هر چند اسپهبد قارن بن شهریار باوندی در مقابل اسپهبد لفور به مقاومت برخاست ، اما لشکری که سید حسن به یاری اسپهبدلفور فرستاد و ظاهراً به غیر از داوطلبان کلار ، دیلمان و آمل ، شامل باذوسپانان فریدون از خاندان پادوسپانان رویان هم می شد ، موجب شکست و هزیمت اسپهبد قارن شد و خطری که از سوی این خاندان ، قارنیان را تهدید می کرد ، موقتاً برطرف شد. از عاقبت کار اسپهبد لفور پس از این واقعه اطلاع چندانی در دست نیست. برخی پژوهندگان بر این باورند که نام سوادکوه با تغییر واژه کهن فرشوادگر به فرشوادکوه سپس تبدیل آن به سوادکوه پدید امده است. در بر خی از اسناد و کتب تاریخی اسامی دیگری مانند قارن کوه ، شروین کوه ، جبال شروین و کولاچی نیز برای این ناحیه بکار رفته است.
آثار باستانی و تاریخی : طبق کشفیات جدید آثار و شواهدی از معماری دوران عصر آهن در کاوش های باستان شناختی محوطه سد البرز واقع در لفور کشف شد. در پی کاوش های اخیر در محوطه سد البرز که روی تپه تاریخی چاشتخوران صورت گرفت ، آثار معماری از دوران عصرآهن بدست آمده است. آثار مکشوفه از این تپه تاریخی را می توان شامل پی های سنگی خانه ها ، تنور و خمره ذخیره سازی مواد غذایی و همچنین قالب های سنگی و سفالی ذوب فلز عنوان کرد. بنا به گفتهٔ باستان شناسان مطالعات اولیه روی این آثار نشان می دهد که مردم این منطقه موفق به دستیابی به روش پیشرفته ای از پخت سفال در فرم های گوناگون و ذوب فلزات شده بودند. در این منطقه همچنین دو گورستان مربوط به اوایل اسلام کشف شده است که در آن اجساد به همراه تابوت های چوبی با بست های فلزی و گورهایی شناخته شده با آجر دفن شده اند. در طی سالهای ۱۳۸۳ و پس از آن گمانه زنی روی تپه چاشتخوران و منطقه اطراف آن برای کشف بقایای بیشتری از معماری و گورستان عصر آهن ادامه خواهد داشت. براساس گزارش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مازندران ، سد البرز در منطقه لفور شهرستان سواد کوه در حال ساخت است که با آبگیری این سد در سال ۱۳۸۵ بخش های وسیعی از دهستان لفور حدود ۱۲ روستا و تعدادی از محوطه های باستانی به زیر آب خواهد رفت. گورستان تاریخی لفورک به همراه روستای لفورک و ۱۱روستای دیگر و چندین محوطه تاریخی دوره اسلامی در منطقه سوادکوه متأسفانه با آغاز آبگیری سد البرز به زیر آب خواهد رفت. درحال حاضر نخستین فصل از بررسی های باستان شناسی در پشت سد البرز به پایان رسیده و باستان شناسان در انتظار آغاز دومین فصل این کاوشها در این منطقه هستند. گورستان لفورک در مجاورت روستای لفورک قرار گرفته است.
اوضاع سیاسی و اجتماعی
منطقه لفور محل سکونت مردان بزرگی بوده است که سوابق شخصیت های مشهور آن در دست تدوین می باشد و درآینده معرفی خواهند شد. ازجمله این شخصیت ها اسماعیل صالحی مازندرانی از روستای نفت چال است. شرح حال و زندگی نامهٔ صالحی مازندرانی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی بازنویسی ، تدوین و در ۳۶۵ صفحه و چهار فصل عرضه شده است



  • جاذبه‌های گردشگری سوادکوه

    شهرستان سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران در شمال ایران است که در ناحیهٔ البرز مرکزی و در مجاورت استان سمنان قرار گرفته‌است شهرستان سوادکوه از سمت شمال به شهرستان قائمشهر ، از سمت جنوب به شهرستان فیروزکوه در استان تهران و شهرستان مهدیشهر در استان سمنان ، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری و ارتفاعات دودانگه و دهستان چاشم در شهرستان مهدیشهر محدود است. جمعیت این شهرستان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ ، ۴۳٬۹۱۳ نفر بوده که متشکل از ۱۴٬۹۵۶ خانوار است که با احتساب جمعیت بخشی از قسمت شمالی آن که مستقل شده‌اند جمعیت سوادکوه به حدود ۷۰٬۰۰۰ نفر می‌رسد. مساحت آن به ۲۰۷۸ کیلومتر مربع می‌رسد. این شهرستان با ترا کم نسبی جمعیت ۹/۳۲ نفر در هر کیلومتر مربع مساحت ، در فصل سرما دارای یکی از پائین‌ترین میانگین در سطح شهرستان‌های استان مازندران است.





© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ