Loading ..
دانستنی های مالزی


دانستنی های مالزی

مالزی عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه کشورهای هم منافع است. این اتحادیه شامل سیزده ایالت در جنوب شرقی آسیا است. نام "مالزی" زمانی انتخاب شد که فدراسیون مالایا؛ سنگاپور ، صباح و ساراواک یک اتحادیه متشکل از ۱۴ ایالت را تشکیل دادند. در سال ۱۹۶۵ سنگاپور از مالزی جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل گردید.مالزی دربردارنده دو ناحیه جغرافیائی است و دریای جنوبی چین آن ها را از هم جدا می کند: شبه جزیره مالزی یا مالزی غربی که بر روی شبه جزیره مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از طریق جاده شوسه جوهور از جنوب با سنگاپور پیوند دارد.مردم مالزی افرادی بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. مسلمانها دارای رستورانها و فروشگاه هایی هستند که با آرم حلال مشخص می شوند. هندوها به برهما ، و چینی ها به بودا معتقد هستند. تنها قمار خانه کشورهای مسلمان در این کشور و در بلندای تله کابین شهر گنتینگ واقع شده است و ورود مسلمانان مالایائی به آن ممنوع است. مالزی کشوری است تفریحی و بسیار زیبا که در سال ۲۰۰۶ برابر با ۲۲ میلیون نفر توریست را پذیرا بوده است. جمعیت این کشور ۲۸ میلیون نفر است.
شبه جزیره مالزی به سبب داشتن سواحل بیشمار و گوناگون در بخش های مختلفش ، یکی از بزرگترین و مهمترین مکانهای غواصی در دنیا شمرده می شود. محدوده ساراواک به سبب داشتن آبهای شفاف و گوناگونی ماهی ها از زیباترین جاذبه های مالزی به شمار می رود.
طبیعت زیبا و استوایی مالزی مکانهای متعددی را برای گردشگران علاقه مند به طبیعت ارائه می کند. تامان نگارایا جنگل ملی مالزی از قدیمی ترین جنگلهای جهان به شمار می رود.
آب و هوای مالزی:
مالزی دارای دو فصل مشخص می باشد. آب و هوای استوایی در مالزی در معرض بادهای موسمی باران آور جنوب غربی ( آپریل تا اکتبر) و شمال شرقی ( اکتبر تا فوریه) است. شدت نور خورشید بوسیله بادها و بارانهای موسمی از اقیانوس هند و دریای جنوبی چین به مقدار زیاد تعدیل می شود. میزان بارندگی درآپریل و نوامبر به بالاترین میزان خود می رسد. که به طور میانگین میزان بارندگی در این دو ماه بیش از 250 میلی لیتر است.
جاذبه های گردشگری مالزی:
سواحل شرقی شبه جزیره مرکزی مالزی ، دارای جزایر بسیار دیدنی و بکر می باشند که از آن جمله عبارتند از : جزیره پرهنتیان, جزیره ردانگ, جزیره تیومان. همچنین می توان به جزیرهٔ لنکاوی اشاره کرد که در شمال غربی مالزی واقع شده است و در زبان مالایی به معنی جزیرهٔ عقاب سرخ قهوه ای است.جزیرهٔ لنکاوی با جزیره کیش در خلیج پارس خواهر خوانده هستند.
برج های دوقلوی پتروناس که متعلق به شرکت نفتی پتروناس مالزی می باشند در حال حاضر بلندترین برجهای دوقلوی جهان می باشند که یکی از مکانهای توریستی شهر کوالالامپور را بوجود آورده اند.
مجسمهٔ ایستادهٔ بودا در باتو کیو کوالالامپور بلندترین مجسمهٔ ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی از توریست ها از آن دیدن می کنند.
پارک پرنده ها واقع در شهر کوالالامپور نیز بزرگترین باغ پرنده های روباز در دنیاست.
بلندیهای گنتینگ و مجموعه هتلها و رستورانها به همراه تنها کازینو موجود در مالزی در فاصله کمی از کوالالامپور نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگران در مالزی می باشد. بازارهای محلی و فروشگاههای بسیار بزرگ داخل شهر کوالالامپور نیز شاید یکی دیگر از جاذبه های این شهر برای عده ای از گردشگران باشد.
اطلاعات ضروری مالزی:
واحد پول: رینگت
نرخ برابری بات با دلار: هر دلار برابر با 55/3 رینگت است.
کد تلفن بین المللی: 60 +
اختلاف زمانی: 8 +ساعت (هشت ساعت جلوتر از زمان مبدا گرینویچ)
ولتاژ برق مصرفی در مالزی 220 تا 240 ولت است.
تلفنهای ضروری مالزی
پلیس : 999
آتش نشانی : 994
اورژانس : 991
اطلاعات تلفن: 103
پلیس گردشگری : 21668322
اداره مهاجرت: 88801000
کوالالامپور:
کوالالامپور پایتخت رسمی کشور مالزی و بزرگ ترین شهر این کشور است.
این شهر یکی از سه قلمرو فدرال مالزی به حساب می آید که مستقیماً زیر نظر دولت اداره می شود. کوالا لامپور و مناطق اطراف آن به عنوان منطقه ای مستقل در دل ایالت سلانگور قرار دارند. پایتخت اداری و حکومتی مالزی ، شهر پوتراجایا است.
برج کوالالامپور که به برج کی ال نیز مشهور است ، یک برج بلند واقع در کوالالامپور مالزی است. این برج در سال ۱۹۹۵ به منظور کارهای مخابراتی ساخته شده است و به همین علت آنتنی در بالای آن نصب شده است. بلندی این برج به ۴۲۱ متر می رسد و در رده پنجمین برج بلند گیتی قرار می گیرد. این برج برای دسترسی به طبقات بالا از پلکان عمودی و آسانسور بهره می گیرد. طبقات بالای این برج دارای یک رستوران گردان می باشد که برای کسی که در این رستوران شام می خورد پشت زمینه ای زیبا از شهر فراهم آمده است. این برج همچنین بصورت یک رصدخانه نجوم اسلامی نیز عمل می کند و از آن به هلال ماه نگاه می کنند تا آغاز ماه های عربی رمضان ، شوال و ذی الحجه را تشخیص دهند و عید رمضان و عید فطر و عید قربان را جشن بگیرند.
مسجد جامع کوالالامپور از کهنترین مساجد مالزی و قدیمی ترین مسجد کوالالامپور است. این مسجد در محل به هم پیوستن دو رود کلانگ و گومباک در محله تون پرئا واقع شده است. معمار هوبوک ، طرح اصلی مسجد را در سال ۱۹۰۹ ریخت. به دستور سلطان سلانگور ، نخستین نماز جمعه در همان سال در این مسجد برگزار گردید. محل بنای این مسجد ، پیشتر ، قبرستان مردم مالایی بود. پیش از بنا شدن مسجد نگارا ، این مسجد اصلیترین مسجد کوالالامپور بود. سبک معماری این مسجد دارای ویژگی های مغولی و مراکشی است و نشانه هایی از طرح های اسپانیایی نیز در آن دیده می شود.
جاذبه های گردشگری کوالالامپور:
برج های دوقلوی پتروناس
بلندی های کوالالامپور
آکواریوم KLCC کوالالامپور
پارک آبی سان وِی
مسجد آبی
موزه نگارا
برج منارا کوالالامپور
باغ پرندگان کوالالامپور
بلندی های گنتینگ
روستای فرانسوی
مراکز خرید کوالالامپور
SURIA KLCC
PAVILION KUALA LUMPUR
FAHRENHEIT 88
STARHILL GALLERY
LOT 10
SUNGEI WANG PLAZA
AVENUE K
BUKIT BINTANG PLAZA
KENANGA WHOLESALE CITY
PLAZA LOW YAT
پنانگ:
پــِنانگ ، ایالتی در کشور مالزی است که بسیاری آن را به نام «مروارید شرق» می شناسند.
بخش عمده آن در یک جزیره واقع شده است که مرکز این ایالت در همین جزیره ، جرج تاون ، است.
پنانگ یکی از مشهورترین تفریحگاههای اقامتی مالزی است.این ایالت شامل جزیره پنانگ و باریکه ای از سرزمی اصلی است. مرکز آن جرج تاون است که یکی از شهرهای عمده مجذوب کننده با بناهای تاریخی و سوابق فرهنگی است.خط ساحلی شمالی پنانگ با گستره ای از شنهای ظلایی و آبهای پر تلالو مکان شناخته شده ای برای خارجیان و بازدیدکنندگان محلی است. پنانگ ، جزیره ی شگفتی هاست. سواحل ماسه ای طلایی ، نخل های لاغر و بلند ، جنگل های استوایی ، حیوانات ، پرنده ها و میوه های جورواجورش ، همه و همه کنار هم قرار گرفته اند که مروارید مشرق زمین را بسازند.
آب و هوای پنانگ:
آب و هوای پنانگ تقریباً تمام سال گرم و مرطوب است و باران هایی دارد که گاهی سه دقیقه طول می کشند و بعضی روزهای زمستان ، یک روز کامل.
جاذبه های گردشگری پنانگ:
باغ گیاه شناسی و خزندگان بوکیت جامبول ارکید
مزرعه پروانه پنانگ
پل پنانگ
معبد مار
موزه اسباب بازی
مراکز خرید پنانگ:
Gurney Plaza
Gurney Paragon
Sunway Carnival Mall
Queensbay Mall
Prangin Mall
First Avenue
Megamall Seberang Perai
AEON Seberang Prai
Bukit Jambul Comple
لنکاوی:
لنکاوی یا لنگکاوی ، با نام رسمی لنکاوی گوهرِ کداح به زبان مالایی ، مجمع الجزایری از ۱۰۴ جزیره در دریای آندامان است و در حدود ۳۰ کیلومتری شمال غربی خاک اصلی مالزی قرار دارد. این جزیره ها بخشی از استان کداح است که با تایلند همسایه است.
اقتصاد آن پیشتر بر پایه برنج کاری و کشتگاه های کائوچو بود اما امروز بیشتر درآمد آن از گردشگری است.
جاذبه های گردشگری لنکاوی
پارک کروکودیلها در لنکاوی
جزیره لنکاوی ومیدان عقاب
پل هوایی لنکاوی
اکواریوم لنکاوی
باغ برنج لامان در لنکاوی
آبشارهای تلاگا توجو یا هفت چشمه
آب و هوای لنکاوی
یک فصل خشک که در جریان باد و باران های موسمی جنوب غربی قرار دارد از ماه می تا سپتامبر ادامه می یابد. یک فصل بارانی که در جریان باد و بارانهای موسمی شمال شرقی قرار دارد و از اواسط نوامبر تا مارچ ادامه دارد.برای کسانی که با گرمای هوا مشکل دارند بهتر است که پیش از سفر از سیستم تهویه محل اقامتشان مطمئن شوند.


مالزی ، کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمان‌های دولتی و وزارتخا‌نه‌ های این کشور در شهر جدید پوتراجایا پایتخت اداری این کشور واقع است.

دانستنی های مالزی

امتیاز خوانندگان به وبلاگ دانستنی های مالزی
امتیاز مسافران به eTours.DataAccess.TA_Article



نظرات خوانندگان به وبلاگ دانستنی های مالزی

نظری ثبت نشده است

© 2024 - 1403 کلیه حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به آژانس پرواز نقره‌ای می‌باشد.

درخواست مشاوره از طریق واتساپ